Gazdasági válság ide vagy oda, aki gyermeket szeretne, nem fogja feladni terveit egy pénzügyi krach miatt. Meglepő módon szinte egy időben két vállalkozás is úgy döntött, hogy megcélozza e réteget, s kéthavi magazint indít számukra, kitöltve a piaci rést.
A Bébistart első száma decemberben került az újságárusokhoz. A magazin célcsoportja a 20 és 45 év közötti gyermeket tervező párok, közülük is főként a nők. A lap a meddőséggel, annak kezelési lehetőségeivel, a szélesebb körű megoldásokkal foglalkozik. Mivel a problémák háttérben sokkal inkább életmódbeli, mint szervi gondok húzódnak meg, a lap a stressz, a mozgás és az egészséges táplálkozás témakörét is érinti. „A terhességgel a kiadvány tudatosan nem foglalkozik” – tudtuk meg a Bébistart főszerkesztőjétől, Bencsik Andreától.
„Nem akarjuk frusztrálni az olvasótábort” – teszi hozzá a főszerkesztő, aki szakmáját tekintve pszichológus és több éve foglalkozik meddő házaspárokkal. A tematikának köszönhetően azonban olyan hirdetői körtől esik el a magazin, mint a kismamaruhákat, bébikiegészítőket vagy játékokat forgalmazó vállalatok. Bencsik Andrea szerint így is széles a paletta, hogy milyen hirdetéseket látnának szívesen a lap hasábjain. Az egészséges ételeket, italokat forgalmazó cégek mellett orvosi rendelőket, wellness szolgáltatókat, meddőségi központokat. Az ötezer példánnyal induló magazinnak azonban nem kedvez, hogy a cégek megvágták marketingbüdzséjüket. A második szám februárban került volna az újságosstandokra, ám jelenleg a kiadó várakozó állásponton van: a tartalom már kész, csak hirdetőkre várnak.
Jóval szélesebb körnek szól a szintén kéthavi HelloBaby! című kiadvány. Szebeni Katalin, a lap főszerkesztője inkább életmódlapként aposztrofálja kiadványukat. A Shape egykori főszerkesztője a HelloBaby! tematikáját a piacon jelen levő női életmódmagazinokhoz hasonlítja, azzal a megjegyzéssel, hogy ebben a kiadványban az életmódtanácsok a babatervezéshez, illetve a meddőségi problémák leküzdéséhez kapcsolódnak. Azaz a 27 és 41 év közötti nőknek szóló lap komplex segítséget nyújt.
„A babatervezéstől még nem áll meg az élet” – állítja Szebeni Katalin, ezért a termékenység mellett a lelki élet, a kikapcsolódás, a szépségápolás fontosságára is hangsúlyt fektetnek, s egy rovat a terhesség első szakaszával is foglalkozik. Utóbbi téma beemelése miatt a HelloBaby! nagyobb hirdetői körre számíthat, mint a Bébistart. Mindezek ellenére Szebeni Katalin elismeri, nehéz helyzetben indultak, de olyan piaci rést szólítottak meg, amely eddig nem volt kiszolgálva, így a válság ellenére optimista. Az sem törvényszerű, hogy az olvasótábor a baba megszületése után elpártoljon a speciális laptól: „Akinek lelki támaszra volt szüksége, az visszajár azokra a blogokra, fórumokra, ahol hasonló problémákkal küszködőkkel beszélgethetett” – állítja a főszerkesztő.