– Sikerült megtisztítani a Lánchidat az orosz nyelvű graffititől? Az első alkalommal megrendezett Reklámbistro bevételét erre költötték.
– Igen, és reméljük, hogy a jövőben az illetékes hatóságok is jobban odafigyelnek a rongálásokra. Szerintem elég durva, hogy senkinek nem szúrt szemet ez a felirat az elmúlt években. Sokszor az az érzésem, hogy a közterületek gazdátlanok ebben a városban.
– Mi a legfőbb céljuk az ilyen típusú gerillakezdeményezésekkel?
– Mindenkit arra szeretnénk biztatni a reklámszakmában, hogy a saját eszközeivel is tehet valamit a jobb közérzetért. Nemcsak mi, a Reklámbistro kezdeményezői, hanem bármelyik bloglátogató javaslatot tehet a következő célpontra a www.reklambistro.hu weboldalon. Amennyiben pedig az anyagi lehetőségeink megengedik, lépünk az ügyben.
– A következő célpont már ismert?
– Van néhány elképzelésünk, de ez csak az április 2-i Reklámbistrón dől el.
– A nemrég indított rendezvényük nagyon hasonlít a korábban reklámkocsma néven futott esti partihoz. Bulizni hívják a kollégákat vagy inkább a kapcsolatépítésen a hangsúly?
– Olyan oldott hangulatú estéket szeretnénk szervezni, amelyeket kifejezetten csak a szakma látogat. Hogy születnek-e itt üzleti kapcsolatok, az csak a résztvevőkön múlik. A szakmaiságot semmiképpen nem erőlteti majd senki prezentációkkal vagy előadásokkal, hiszen nem ilyen rendezvényt képzeltünk el.
– Mi indokolja a zártkörűséget?
– Szakmai fórumot szeretnénk teremteni, nem megapartit. Ha sokan akarnak majd eljönni és a Green Door szűkösnek bizonyul, akkor elvisszük egy nagyobb befogadóképességű helyszínre. Egyébként is tervezzük, hogy izgalmas eseményeken is megrendezzük a Reklámbistrót. Jelenlegi elképzeléseink szerint a májusi meghívó a Budapesti Pálinkafesztivál VIP-bárjába szól majd.
– Korábbi cége, a részben ön által alapított Ark Group is megújult, februártól Bistro reklámügynökség néven folytatja a munkát. Miért váltottak nevet? Többről van szó, mint egyszerű névcseréről?
– A régi nevet soha nem éreztük olyannak, ami kifejezi a mentalitásunkat. A Bistro „feeling” közel áll hozzánk: otthonos, gourmet és csak pozitív képzettársításokat tartalmaz.
– A gazdasági válság miatt az elemzők szerint a hazai reklámpiac jócskán csökkenhet az idén. Mire számítanak önök a Bistróban?
– Reméljük, hogy sikerül továbbra is sikeresen működni, sőt, némi ügyfélkörbővülésre is számítunk, mert szerintem a kis, flexibilis cégek jobban reagálnak a válsághelyzetekre. Nálunk az alkalmazkodóképesség nem kényszer, hanem adottság.
– Van olyan ügyfelük, amelyik jelentősen csökkentette vagy mérsékelten visszafogta büdzséjét?
– Egyelőre hivatalosan nem tudok ilyenről beszámolni.
– Nem félő, hogy a visszavett reklámköltés a minőség rovására megy majd?
– Szerintem inkább az új megoldásokat ösztönzi. Nem véletlen, hogy mi rendeztük meg két éve az első átfogó konferenciát a gerillamarketingről. Akkor az volt az újdonság, s mi mindig igyekszünk kipróbálni újabb és újabb kommunikációs módszereket.