Komoly előrelépést tett ugyan az elmúlt években a marketing szakma az internetes közösségek elérésében, azonban egy új felmérés szerint az erőfeszítéseik eddig mérsékelt eredményt hoztak a női felhasználók körében. Az ad:tech Chicago and Q Interactive által végzett kutatás szerint a nők 75 százalékánál semmilyen, vagy csak igen csekély hatással van a vásárlási döntésekre a közösségi oldalakon egy-egy márkával kapcsolatban szerzett információ. A válaszadók 21,9 százaléka számolt be arról, hogy számít az ebből a forrásból származó információ, míg mindössze 3,3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nagymértékben hatnak költéseikre a közösségi oldalakon tapasztaltak.
A tanulmány készítői szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy úgy tűnik hiányzik a márkahűség a közösségi oldalak női felhasználóiból. Bár a női netezők 52 százaléka mondta azt, hogy volt már olyan, hogy az interneten keresztül ismert meg egy márkát mégis, amikor a világhálón találkoznak egy-egy branddel, főként a semlegesség (64 százalék), illetve a negatív reakció (19 százalék) a meghatározó. Csak 17 százalékuk számolt be pozitív tapasztalatokról.
Nem meglepő ezek után, hogy a nők mindössze tíz százaléka mondta azt, hogy olyan, egyes márkákhoz köthető tevékenységek, mint információ gyűjtés (8,7 százalék) és értékelések írása (1 százalék) volt a leggyakoribb tevékenységük a közösségi oldalakon. A legtöbben női netező egyébként elsősorban az ismerősökkel való kapcsolattartásra (34,6 százalék), fényképek megosztására és chatelésre használja a közösségi weboldalakat.
Abban, hogy a marketing szakembereknek a közösségi oldalakon keresztül még nem sikerült hatékonyan megszólítani a nőket komoly szerepet játszik a felmérés készítői szerint, hogy nem igazán tudják, hogyan szóljanak hozzájuk. Az ad:tech Chicago and Q Interactive tanulmánya szerint olyan kommunikációs stratégiát kell felépíteni, amely konkrét termékekkel, hanem például egy életstílussal párosítja az adott márkát.
A feladat talán nem egyszerű, de a kutatási adatok szerint megéri a befektetett munkát, hiszen a közösségi oldalak nemcsak rendkívül népszerűek a nők körében is, de egyre többet látogatják őket. A felmérésben megkérdezettek 75 százaléka számolt be arról, hogy az idén gyakrabban és hosszabb időre kereste fel valamelyik közösségi oldalt, mint tavaly. A válaszadók több mint fele naponta használja a közösségi médiát, további harminc százalékuk pedig hetente keres fel ilyen oldalakat. A legmeghatározóbb közösségi oldal a nők körében a Facebook, 66,4 százalékuk használta, míg a második MySpace-t 16,3 százalékuk.