A 2007-es költségvetés 1,77 milliárd forintot különített el a kommunikációs büdzsére, ennek hozzávetőleg a felét, 800-900 millió forintot költenek el a reformokkal kapcsolatos tájékoztatásra.
Az összeg fennmaradó részét az állami ünnepekre (egy átlagos augusztus 20-a 300-400 millióba kerül, egy állami ünnep legolcsóbb formája 100 millió forint), kutatásokra vagy a kormányzat számára fontos megemlékezésre költik. A reformok „tálalását” az év második felében kezdik.
Kiemelt terület lesz az egészségügy és a közigazgatás, azzal, hogy az állampolgárokat tájékoztatják majd az őket érintő ügyekről, változásokról. Az ígéretek szerint nem „kormányzati önfényező kampányt” folytatnak majd, hanem praktikus információkkal látják el a választókat azokon a területeken, ahol a reformok már előrehaladott állapotot mutatnak.
Így például tartja magát az a tétel, hogy az egészségügy kampánya nem indul addig, amíg nem alakult ki a rendszer. Az egészségügyi biztosítómodell-választásról szóló tájékoztatási menetrend viszont már kész, s ez – mint lapunknak elmondták – független attól, hogy végül melyik verzió mellett dönt a politika.
A kancellárián létrehozott új kommunikációs csapat első nagyobb próbatétele a közbeszerzési pályázatok levezénylése lesz, s a legújabb tervek szerint a kormányszóvivőt a „reformokról leválasztva” keresik. Azaz hangsúlyozottan jó szóvivő kerestetik, akinek a kormány munkáját, s nem pusztán a reformokat kell kommunikálnia.
Hunwald, Németh Szilárddal tárgyaló ex-DK-s, Fideszt támogató szocialista – pártszédelgőkkel szállt be a budapesti kampányba a Szolidaritás
A Szolidaritás összeszedte a trashpolitika Bosszúállóit, hogy csatatérkerületekben az ellenzékre eressze őket.