Üzleti tippek

Magyarországi expanzióban a Google

Nagy lépésekkel terjeszkedik a Google Magyarországon. A keresőcég első megállapodásait a hazai távközlési piac két nagy szereplőjével, a T-Online-nal és a T-Mobile-lal kötötte meg.

Bár még csak az év eleje óta van hivatalos magyarországi képviselője az internetes keresőcégnek, úgy tűnik, a nagy lépések híve, hiszen első együttműködési megállapodásait a magyar távközlési piac két meghatározó, a T csoporthoz tartozó szereplőjével, a vezető internetszolgáltató T-Online-nal és a legnagyobb mobilcéggel, a T-Mobile-lal kötötte.

Május közepe óta találkozhatnak a Google-logóval az Origo portál látogatói, az oldal keresője, az OK.hu ugyanis az amerikai cég technológiáját használja. Bár kicsiben, de a globális keresőpiac erőviszonyait is jól jellemzi ez a megállapodás, hiszen a T-Online éppen az internetes keresők küzdelmében egyre inkább vesztésre álló Yahoo! megoldását cserélte le.

Titkolt részletek

Tudta-e?

Május elején megnősült a világ egyik leggazdagabb agglegénye, a Google társalapítója, Szergej Brin, akinek a vagyona becslések szerint 16,6 milliárd dollárra tehető.

A két hete villám-sajtótájékoztató keretében bejelentett megállapodás egyben a Google első magyarországi stratégiai együttműködését is jelenti – mondta el a Gresham palotában tartott alig félórás eseményen a keresőcég európai főnöke, Nikesh Arora. A részletekről természetesen sem ő, sem a T csoportot képviselő vezetők nem nyilatkoztak, bár Simó György, a T-Online vezérigazgatója annyit azért elárult, hogy az egyezség a bevételmegosztáson alapul. Az internetszolgáltató és a T-Mobile felületei egy rendkívül erős nemzetközi márkával erősödnek, amely a remények szerint további látogatókat vonz majd, míg a Google stabil közönséget szerez hirdetői számára, várhatóan növelve ezzel a főleg az Egyesült Államokban már nagy sikereket elért két megoldása, az AdWords és az AdSense népszerűségét a hazai vállalkozások körében.

A már magyarul is elérhető két hirdetési termék közül az AdWords az internetes kereső oldalain biztosít reklámfelületet, így nemzetközi szinten is megjelenhetnek a magyar kis- és középvállalatok, ráadásul fizetniük is csak akkor kell, ha rákattintanak a hirdetésükre. Az AdSense pedig bevételi forrást jelenthet, hiszen a szolgáltatás keretében a netes tartalommal rendelkező vállalkozások megjeleníthetik a kereső ügyfeleinek reklámjait, amelyek után részesedést kapnak. Míg az egyéni felhasználói szokások között nincs számottevő eltérés az amerikai és európai netezők között, addig a tengerentúli cégek sokkal jobban kihasználják az internet kínálta üzleti lehetőségeket, mint európai társaik – tette hozzá Nikesh Arora.

Bázistervek

Az esetleg Magyarországra kerülő Google-fejlesztőközponttal kapcsolatban felmerült híreket nem kívánta kommentálni a cég európai vezetője, azt azonban megerősítette, hogy nálunk is keresnek tehetséges fejlesztőket. Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy alig néhány hét leforgása alatt a Google egyik első embere, az internet atyjaként emlegetett Vint Cerf, majd a cég európai főnöke is felkereste Magyarországot. Kérdés, csak azért jöttek-e, hogy a T csoporttal való együttműködésről tárgyaljanak, vagy más terveik is vannak az országban. Egyelőre nagy a titkolózás ezen a területen, de valószínűsíthető, hogy a rendkívül gyorsan terjeszkedő Google a régióban további országok meghódítására készül, s ehhez fejlesztőbázist keresnek a térségben. Sajtóhírek szerint a magyar programozók közül már jó néhányat tesztelt a cég, de azzal is tisztában kell lenni, hogy nemcsak a szürkeállományon múlik, hogy Magyarországra települ-e a tervezett fejlesztőközpont, hanem azon is, hogy a beruházásért cserébe milyen kedvezményeket sikerül kialkudnia a vállalatnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik