Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke
A magyar hírközlési piacon 2007-ben is folytatódtak az elmúlt időszakban tapasztalt kedvező folyamatok. Tovább erősödött a verseny, a szolgáltatások döntő többségét az ország legtöbb területén már versengő szolgáltatók ajánlatai közül lehet kiválasztani, és a verseny, valamint a szabályozás hatására a hat százalék feletti infláció ellenére is tovább csökkentek a kiskereskedelmi árak. Bár a széles sáv elterjedésében még mindig el vagyunk maradva az európai átlagtól, fejlődésünk üteme viszonylag gyors. A növekedés alapján az EU-ban a középmezőny elején állunk, és immár a lakosság jóval több mint 16 százalékának van valamilyen – vezetékes, kábeltelevíziós vagy vezeték nélküli – széles sávú előfizetése. Az NHH folyamatosan dolgozik az akadályok lebontásán, így 2008-ban a széles sávú internet további erőteljes térnyerésével lehet kalkulálni, különösen azért, mert hagyományos szolgáltatók mellett immár a mobilok is nagyon aktívak ezen a területen.
Gerentsér Imre, a Sanoma Új Média Divízió vezetője
Elégedett vagyok a 2007-ben elért eredményekkel, hirdetési bevételünk növekedése a piaci átlagot 20-30 százalékkal haladta meg. Az idén egyre erőteljesebben érvényesült egy új trend, amelyre a jövőben is kiemelt figyelmet kell fordítani: előtérbe kerültek a női internetezők. Nemzetközi adatok azt mutatják, hogy a nők lassan átveszik az uralmat a világhálón a férfiaktól, többet használják, többet költenek a weben. A Sanománál ezt felismerve a már eddig is erre a célközönségre koncentráló tartalmak (Nők Lapja internetes változata) mellett elindítottuk a Story magazin online verzióját, illetve a Cosmopolitan.hu-t. Jövőre a bevételünk diverzifikálására törekszünk, szeretnénk elérni, hogy a klasszikus hirdetések mellett növekedjen az egyéb szolgáltatásokból származó forgalom aránya.
Zsembery György, a HTCC marketing vezérigazgató-helyettese
A Hungarian Telephone and Cable Corporation (HTCC) a PanTel után az Invitel felvásárlásával magyarországi vezetékes távközlési piaci részesedését 20-25 százalékra növelte. A Tele2 magyarországi vállalatának októberi megvételével 500 ezer lakossági előfizetővel bővíti a cégcsoport jelenleg közel 750 ezres bázisát.
A növekedés nemcsak a felvásárlásoknak köszönhető, hanem a széles sávú előfizetők táborának hazai bővülését meghaladó ADSL-értékesítésből és ügyfélszerzésből a T-Com területén. A 2008-as év a szolgáltatási portfólió további bővítéséről szól. A széles sávú internetes bővülés piaci átlag felett tartása mellett a kis- és középvállalatoknak nyújtott testreszabott szolgáltatások jelenthetnek növekedési lehetőségét.
Megyeri Tibor, a T-Online vezérigazgató-helyettese
Egyértelműen a széles sáv éve volt 2007, jelentős mértékben bővült az ilyen típusú előfizetések száma, s minden más technológia visszaszorult az internetes piacon. A net népszerűségének növekedésével párhuzamosan megnőtt és megváltozott a számítógép szerepe, tapasztalataink szerint egyre többen azért vásárolnak PC-t, hogy netezhessenek. Változás zajlik a tartalomszolgáltatás területén is, nagyon megerősödött a felhasználók által generált tartalom. Ez jól mérhető a forgalmi adatokon is, megváltozott a le- és feltöltés közötti arány, az utóbbi részesedése jelentős mértékben nőtt a teljes forgalmon belül. Jövőre a gyors világhálós kapcsolatok további terjedésére számítok, illetve a mobil széles sáv megerősödésére. Nagyon komoly fejlődést várok az internet alapú televíziós szolgáltatásban, ennek jelei egyébként már az év végén is mutatkoznak.
Akár 800 forintos óradíj, eltűnő mikuláscsomagok a szélvédőkről – ezt hozhatja a parkolási rendszerváltás Budapesten
Karácsony Gergely és Vitézy Dávid javaslatait egybegyúrták. A zöld rendszámosok és a városi terepjárók tulajdonosai vesztesei lehetnek a módosításnak, a BKK-bérlettel is rendelkező autósok viszont kedvezményre számíthatnak.