Winkler-Virág András, az Állami Autópálya Kezelő ZRt. kommunikációs vezetője a FigyelőNetnek elmondta, hogy még sosem volt az autópálya-építésnek tömegmédián keresztüli intenzív kommunikációja, annak ellenére, hogy most költenek a legtöbbet sztrádaépítésekre. A társaságnak az volt a szándéka, hogy sikerüljön eljuttani ezt az üzenetet az érintettekhez anélkül, hogy bárki politikát tudna belemagyarázni.
A sajtóhirdetés ezen a héten két országos és három megyei napilapban jelenik meg: a metro, a Blikk, valamint a Délmagyarország, a Petőfi Népe és a Békés Megyei Hírlap közli a hirdetéseket. A szpotokat a jövő héten, valamint januárban egy héten át sugározza három televízió: az m1, a TV2 és a Magyar ATV. Winkler-Virág elmondása szerint azért ezeken a csatornákon, mert ezek voltak azok, akik hajlandóak voltak társadalmi célú reklámként sugározni a filmet.
A kreatív koncepcióról szólva elmondta: évszámokat és nagyvárosokat kommunikálnak. Ezeket úgy választották meg, hogy véletlenül se essenek egybe választási évekkel. A terveket a Partners JWT készítette, a gyártást a Starfilm Hollywood végezte.
Az ÁAK kommunikációs vezetője hangsúlyozta, hogy a kampány határozottan technokrata-szakmai. A médiafoglalást a Miniszterelnöki Hivatal médiavásárlója végezte, és ennek költségeit a MeH állta.
Hozzátette: az, hogy az autópálya kampánytéma, sajnos el kell fogadni.