Az induló új csatornák és a DVD-zésre fordított egyre több idő miatt mindkét nagy televízió nézőtábora fogyatkozik. A Tv2 a 18–49 évesek közönségarányát (SHR) tekintve 2001-ben – egész napra vetítve – még 34,4 százalékot tudott magáénak, 2005-ben azonban már csak 27,5-öt, eközben az RTL-nek a 2001-es 33,9 százalékos SHR után 2005-ben 31 százaléka van – derül ki a Mediaedge:cia médiaügynökség kutatási divíziója, a MediaLab adataiból.
A DVD-zésre fordított idő az utóbbi időben rohamosan nőtt. A 18–49 évesek körében a 2001-ben mért napi 3,2 százalékos DVD/video közönségarány 2005-re 5,6 százalékra emelkedett. A kereskedelmi adók számára legfontosabb, főműsoridős sávban is hasonló mértékű az emelkedés. Jobbágy Tamás, a MediaLab vezetője szerint ez főképpen azzal magyarázható, hogy az elmúlt években egyre olcsóbb DVD-lejátszókat lehet vásárolni, ráadásul ezeken az eszközökön kiváló minőségben lehet műsorokat nézni.
A nagy tévék reklámpiaci bevételeinek alakulásán egyelőre nem látszanak a közönség lassú elvándorlásának jelei. Továbbra is az RTL Klub, a Tv2 és az MTV könyvelheti el a legnagyobb bevételt. Kasszájuk az idén várhatóan mintegy nettó 65 milliárd forinttal bővül a hirdetésekre fordított összegekből. Ez a pénz még magában foglalja a 15 százalékos ügynökségi jutalékot is. A legtöbbet az RTL Klub könyvelheti el, az adó várhatóan nettó 33,3 milliárd forint hirdetési bevételre tesz szert, ami két százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Vélhetően nagyobb bevételnövekedést ér el a Tv2 is. A társaság január és június között 11 százalékos emelkedésről számolt be, s a teljes évre vetítve is hasonló lehet a bővülés üteme. A harmadik számú szereplő, az MTV közel négymilliárdos kereskedelmi árbevételt vár.
Sokkal dinamikusabban nőtt a kábeltelevíziók piaci részesedése, ahol az idén 20 százalékos bővülés is elképzelhető, így ezeknek az adóknak összesen mintegy 5,5 milliárd forintos bevétele lehet. Kiemelkedő növekedést várnak a Viasat 3-nál. Az adó az év első kilenc hónapjában 78 százalékkal növelte árbevételét 2004 hasonló időszakához képest. A MediaLab szerint jövőre valamelyest kisebb, 10 százalékos bővülés várható a kis tévék által lefedett hirdetési piacon.
Napirend után: Orbán Viktor Brad Pittel egyidős fiatalember, van még húsz éve a politikában, ha megeszi a zöldséget
A fontos a fontos, vagy a nem fontos a fontos? Vogel Evelin és a proton. A Tisza le- vagy felváltani akarja a Fideszt? A háborúnak úgy lesz vége, ahogy Putyin akarja?