A polgármesteri hivatal döntése értelmében december közepétől kezdve tilos a prágai Óvárosban reklámlapokat osztogatni, reklámtáblákat hordozni, tiltva lesznek a reklámballonok és a reklámcélokat szolgáló gépkocsik behajtása, illetve parkolása ebben a külföldi turisták által tömegesen látogatott övezetben. A szabályzat tiltja a hangos, illetve a fényreklámot is, amely zavarhatja az embereket. A kereskedők üzleteikben azonban továbbra is üzemeltethetnek reklámokat vetítő televíziókat, de ennek sem szabad zavarnia a turistákat és az utcákon sétáló embereket.
„Biztosítok mindenkit, hogy december közepétől az Óvárosban nyugodtabb lesz a helyzet” – nyilatkozta újságíróknak Rudolf Blazek polgármester-helyettes. A rendelet megsértéséért akár kétmillió koronás büntetést is kiszabhat a polgármesteri hivatal. A prágai városvezetés idén tavasszal már betiltotta az utcai szex- és erotikus reklámokat, és a közeljövőben rendeletet kívánnak kiadni a műemlék épületeken elhelyezett, oda nem illő reklámok betiltására is. Blazek szerint a további lépés az lesz, hogy e rendeletek hatását a történelmi Óvárosról az egész városra kiterjesztik.
Évtizedes tapasztalatra cáfol rá a Tisza Párt – mit mutatnak a széttartó kutatások?
Magyar Péter pártjának berobbanását a Momentum sínylette meg a legjobban: az áprilisi közvélemény-kutatások átlaga szerint nem jutna be az EP-be. Mindenki más is gyengült, így a Fidesznek is porladt a támogatottsága, de a várható mandátumainak száma márciushoz képest nem csökkent.