– Tudod már, hogy ki fogja vezetni a Viasat 3 híradóját?
– Milyen híradót?
– Nem fogtok esti hírműsort adni?
– Jelenleg az ORTT-vel van egy jogi vitánk arról, hogy a Viasat 3 országos televíziónak minősül-e. Született erre vonatkozóan egy bírósági döntés, ami ellen fellebbezni fogunk.
– Önszántatokból tehát nem indítanátok?
– Egy klasszikus híradó nem igazán szerepel a terveink között. A Viasat 3 egy általános szórakoztató csatorna, és kifejezetten célunk, hogy politikai témákkal ne foglalkozzunk. Persze a jelenlegi magyar médiaszabályozás Európában a legszigorúbbak közé tartozik, és lehet, hogy egyszer majd mégis adnunk kell esti hírműsort.
– Van erre már vészforgatókönyv?
– Különféle elképzeléseink vannak erre az esetre. Valamiféle információs műsort indítását egyébként tervezünk a következő években, ám arról, hogy ez pontosan mikor lesz, még hadd ne mondjak többet.
Hámori Barbara kedvencei
Tévéműsor: South Park
Újság: Elle
Rádió: MR2-Petőfi Rádió
Netes portál: Index
Könyv: Amos Oz: Fekete doboz
Film: Closer
Zene: Amy Winehouse
Hobbi: capoeira
– Regionális programigazgatóként milyen új tévék tartoznak hozzád?
– A szlovén Tv 3 és bolgár Diema. Utóbbi több csatornát takar. A Diema olyan, mint nálunk a Viasat 3. Van egy családi televízió, a Diema Family és Diema 2 néven egy sportcsatorna is.
– Ott miért nem vezették be a Viasat nevet?
– Egyedül a magyar piacon használjuk a Viasat elnevezést, mindenhol máshol Tv 3-nak hívják az ilyen jellegű csatornánkat. Itthon ezt a nevet jogi okokból sokáig nem lehetett használni. Készítettünk egy kutatást, hogy érdemes lenne-e most átvenni, de az emberek sokkal inkább a Viasattal azonosítják a tévét, mint a hármas számmal.
– Miért éppen egy férfiaknak szóló csatornát indítottatok nálunk nemrégiben?
– A Tv 6 Skandináviából indult pár éve, és rendkívül sikeres lett. A férfiaknak szóló tematika eddig nagyon le volt szűkítve: sportcsatorna, történelmi vagy dokumentumfilmek. Általános, de férfiaknak szóló adó eddig nem létezett.
– A Tv 6 nem kannibalizál majd a Viasat 3 nézettségét?
– A Viasat 3 alapvetően nőies televízió. A sportprogramok, a kézilabda és a foci számít kivételnek, ezek egy része a Tv 6-ra kerül.
– Jelen pillanatban a Tv 6 programja nem túl egyedi. Olyan sorozatokból áll, amelyek már futottak a Viasat 3-on…
– Egy induló csatorna abból tud dolgozni, ami jelenleg is rendelkezésre áll. Az első év még arról szól, hogy növeljük a lefedettséget, de áprilistól már lesznek olyan sorozatok a Tv 6-on, amelyek eddig máshol nem voltak láthatók.
– A Viasat 3 főműsoridős közönségaránya egy ideje beállt az ötszázalékos szintre. Ez lenne a plafon?
– Ezelőtt három éve még azt mondtam volna, hogy nem ez a plafon. Most sem gondolom, hogy ne tudnák ennél többet elérni, de már más a piaci helyzet. A kisebb televíziók már nemcsak az RTL Klubtól és a Tv 2-től, hanem tőlünk is visznek el nézőket. Ezért olyan minőségi tartalmakat kell adnunk, amilyeneket a szélesebb körnek szóló RTL Klub és Tv 2 nem engedhet meg magának, s amilyenekre a kisebb tévéknek nincs meg az anyagi lehetőségük.
– A saját gyártású műsoraitok nem a legnézettebbek, ráadásul drágák. Mi egyáltalán a létalapjuk?
– Ha a pénzügyeseken múlna, akkor soha nem csinálnánk saját gyártású műsort. Viszont a brandépítés is fontos, nem csak a megtérülés. Ezekre lehet igazán komoly PR-aktivitást, egy amerikai sorozatra nem annyira.
– Egyik első ilyen próbálkozásotok volt négy éve Csernus Imre és Hajós András műsora. Akkor mi volt a gyors kudarc oka?
– Akkoriban még nem vizsgáltuk ilyen sok szempontból egy műsor sikerességét. A nézettséget figyeltük, és ha nem hozták az elvárt szintet, akkor az volt a válasz, hogy megszüntetjük az adást. A mai brandtudatosságunkkal lehet, hogy ezek a műsorok sem szűntek volna meg ilyen hamar.