Üzleti tippek

Összefogtak

Közös vállalatban, a BrandAktívban összpontosítja erejét a B&P Social Branding és a NetAktív.

A stratégiai kommunikációs és márka¬ügynökség eddig még kiaknázatlan lehetőségeket lát a magyar tulajdonú cégek márkamenedzselésében. Hány olyan magyar tulajdonú, két- és százmilliárd forint közötti forgalmú vállalatot tudna felsorolni, amelynek reklámjával az utóbbi fél évben találkozott a televízióban? És a rádióban? Megérné ott hirdetniük, vagy más csatornára lenne szükségük? A gazdaság motorjaként aposztrofált kkv-k – amelyek között szép számmal akadnak a fenti kategóriába esők – nagyobbik része a hazai kommunikációs piacon kívül esik, annak sajátosságai miatt. Nincsenek specializált médiumok, jól frekventált csatornák, amelyek nem a milliós közönséget, célcsoportot szólítják meg. „A BrandAktívnak részben ezen csatornák kitalálása, kifejlesztése és a specializált kommunikációs szolgáltatások kidolgozása lesz a feladata” – véli Braun Róbert, a vállalat egyik tulajdonosa.

A kezdetben 25 fővel induló ügynökség a piacon már közel tíz éve jelen lévő Iglódi Csabával fémjelzett NetAktív és a Braun Róberthez köthető, jóval fiatalabb B&P Social Branding nászának gyümölcse. A tulajdonosi sort a PxB Zrt. egészíti ki. Az ügynökség, annak ellenére, hogy a legnagyobb potenciált a kkv-k közé sorolt nagyobb vállalatokban látja, nemcsak ezt a célcsoportot akarja kiszolgálni. Mivel ötvözik a két alapító cég legjobb gyakorlatait és a tudásbázist is egyesítik, szélesebb körű szolgáltatásokat nyújthatnak meglévő partnereiknek, s reményeik szerint a multinacionális ügyfélkört is bővíthetik.

Szolgáltatási portfóliójukban a márkaépítés, stratégiai tervezés és kivitelezés, személyes márkázás, válságkommunikáció mellett rendezvényszervezés és tréning is szerepel. A jövőben a BrandAktív lesz a jogtulajdonosa Magyarországon a Superbrands és a Business Superbrands nemzetközi márkaértékelési rendszernek. Ezenkívül olyan fejlesztéseket indítanak el, amelyek számszerűsítve teszik lehetővé a vállalati kommunikációs és menedzsmenttevékenységek eredményességmérését és összehasonlítását. A három vezető és vállalataik egymásra találását emberi és üzleti okokkal magyarázzák. Az ügynökség palettája széles, de ígéretük szerint specializált szolgáltatásokat nyújtanak, mivel, ahogy Braun Róbert fogalmazott, „vége a mindent csinálok egy kicsit” típusú ajánlatoknak. „Nem fogunk túlterjeszkedni azon a tudáson, ami bennünk van, nem vállalunk el mindent” – tette hozzá Iglódi Csaba. A tulajdonosok nem az árversenyben, hanem a teljesítmény és az eredmény versenyében szeretnének élen járni, úgy vélik, azok az utóbbi 5-10 évben jelentős vállalatokká cseperedő kkv-k, amelyek a legjobb gépek és emberek alkalmazásával érték el sikereiket, a jövőben a PR-terén is hajlandók lesznek a zsebükbe nyúlni.
A nemzetközi pénzügyi válság még felülírhatja a terveket, de a cégalapítók úgy vélik, a krízis számukra inkább lehetőség, mint hátrány. „A kommunikáció érezhetően felértékelődött. A vállalati kommunikáció és a kommunikációs vezetők szerepe megnőtt” – magyarázta Iglódi Csaba. Azt viszont véletlen egybeesésnek tartják, hogy a gazdasági helyzet súlyosbodásával egy időben kezdtek tárgyalni a közös vállalat létrehozásáról.

Hogy a fúziók, a felvásárlások, valamint a stratégiai együttműködések nem feltétlenül köthetők a recesszióhoz, azt más ügynökségi szakemberek is megerősítették. „Iparági probléma, hogy az ügyfelek nem fizetik meg a szellemi terméket, ezért mindenki kénytelen a fő profil mellett másba is belevágni” – magyarázta Simon Zsolt, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (Maksz) elnöke, aki szerint ez egy lehetséges túlélési stratégia. A vezető úgy véli, a jövőben biztosan lesz még példa a BrandAktív típusú együttműködésekre, mivel az integráltsággal felszínre kerülhetnek a kisebb cégek erősségei. Hogy az új ügynökség megjelenése mennyire kavarja fel a piacot, azt Simon Zsolt nem tudta megmondani, de elismerte, hogy van létjogosultsága annak, hogy a BrandAktív a nagyobb kkv-kat célozza meg. A PR-iparág fajsúlyosságát pedig az is jelzi, hogy a Makszban januártól PR-szekció működik. Istvánko Viktória

Ajánlott videó

Olvasói sztorik