Üzleti tippek

Metro-reklámverseny negyedszer

A májusi globális forduló után június végén adták át a Metro Global Creative Awards díjait. A világ egyik legnagyobb kreatív megmérettetésének győztese az idén a Kenneth Cole (USA), a Nokia (Brazília) és a 20th Century Fox Jumper lett.

Immár negyedik alkalommal rendezték meg a Metro International szervezésében a Metro Global Creative Awardst a Metro újságokban megjelent kreatív hirdetések globális versenyét. Ez 21 országra terjedt ki, és első lépésben májusban került sor a helyi megmérettetésekre.

A magyarországi akción rekordszámú, 60 hirdetés vett részt, olyanok, amelyek 2007 májusa és 2008 áprilisa között jelentek meg a magyarországi Metró újságban. A hirdetések két különböző csoportban versenyeztek. Az első, a „legjobb kreatív hirdetés a Metróban” kategóriába olyan anyagok kerültek, amelyek speciális kreatív formában – címszalag, egyedi formájú felület, post-it, sziget vagy palást – jelentek meg ezen időszakban. A hagyományokhoz híven egy tízes előválogatott listára szavazhattak az olvasók, és az általuk legtöbb szavazatot kapott hirdetés, a Citibank Zrt. egyedi szigethirdetése panorámaoldalon nyerte el a magyarországi díjat, illetve képviselhette hazánkat a globális fordulóban.

Díjazottak

Legjobb kreatív hirdetés: Kenneth Cole (USA)
wraphirdetés, ami azt jelenti, hogy az újsághoz tartozik egy fedő duplaoldal (a hagyományos újságot betakarva), amelynek a belső két oldalán is hirdetés van

Legjobb integrált hirdetés: Nokia (Brazília)
a wraphirdetés mellett külső megjelenés is volt.

Legjobb integrált hirdetés: 20th Century Fox Jumper
ez egy olyan füzet volt, amelybe belehajtották a Metrót, és így osztogatták az újságot.

A legjobb integrált megoldás kategóriában olyan hirdetések indulhattak, amelyek a klasszikus felülethasználaton kívül egyéb elemeket – termékminta-beragasztás, -osztogatás, -csomagolás, online microsite-hirdetés – is felhasználtak. Hazánkból ebben a kategóriában három reklám, a Danone, a Vodafone és a General Motors nevezett a globális versenybe.
Az idén Magyarországon egy harmadik kategóriában is adtak ki díjat. Mivel a Metro az idén ünnepli tizedik születésnapját, egy hazai szakemberekből álló zsűri segítségével díjazták a „10 év legjobb hirdetését” is. A héttagú grémium az 1998 és 2004 között megjelent reklámokból pontozással választott ki egyet-egyet, végül ezek közül került ki a győztes, a Vodafone 1999-es bevezető kampánya, illetve a Matáv 2001-es kommunikációja.

A Metro Global Creative Awards nemzetközi díjkiosztójára Lisszabonban került sor június 27-én egy gála keretében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik