Üzleti tippek

Tévés nézettségi adatok

Éledező M1

Az év eddigi részében az RTL Klub és a Tv 2 közötti főműsoridős közönségarány nagyjából beállt az 5–10 százalék közötti szintre. A legfrissebb adatok szerint azonban a tizedik héten újra kinyílt az olló a két csatorna között: az RTL 11,3 százalékpontot vert konkurensére. Teljes napot nézve kisebb a különbség, de itt is egyértelműen növelte előnyét az RTL Klub.
Az elmúlt hetekben javult valamelyest az M1 nézettsége a 18–49 évesek körében, legutóbb főműsoridőben már elérték a nyolcszázalékos közönségarányt, erre utoljára tavaly szeptemberben volt példa. Mindezzel párhuzamosan a 2008 elején jelentős növekedést produkáló tematikus csatornák összesített közönségaránya újabban kissé csökkent.

Könnyes búcsúk

A kilencedik héten több műsor is utolsó napjait töltötte a képernyőn. Pihenni ment a Balázs-show, most már úgy tűnik, tényleg nyugdíjazták a Legyen Ön is milliomos!-t, a Tv 2-n pedig megszűnt a Favorit. Az RTL-en Balázs szépen búcsúzott, a Vágó-műsor már nem annyira. Előbbi minden nap jobb eredményt ért el a Tv 2-n éppen futó sorozatoknál, sőt, többnyire csatornaátlag felett teljesített, és egy nap kivételével jobb közönségarányt ért el, mint a Mónika-show. A Legyen Ön is milliomos!-t kétszer megverte az Aktív, de más napokon sem villogott, a televízió átlagos heti közönségarányánál is csak az utolsó adásnapon ért el jobb eredményt.

A Favorit utolsó hete sem lett emlékezetes. A pénteki záróadás 11,2 százalékos share-t hozott, ami önmagáért beszél. Pedig tavaly nyáron még biztatóan indult a műsor, a Tv 2-től akkoriban távozó Kereszty Gábor a sikerműsorok között emlegette. Aztán visszajött nyári szünetéről a Barátok közt, és az ellene küldött Favorit akkorát bukott, mint ide Lacháza. Később már hiába rakták a Tények elé, csak lehúzta az ottani műsorokat is.

Kifutott az M1-en a fiatalabbak körében is relatíve – a csatornához képest – sikeresen szereplő Bűvölet című olasz sorozat. A helyébe lépett furcsa nevű, Védelmi jog címet viselő krimi egyelőre nem tudott elődje nyomdokaiba lépni. Az igazi lúzernek azonban nem ez a műsor számít az M1-en, hanem a Tv Taxi. Jobb napokon a tévéző 18–49 évesek 1-2 százalékát tudhatja magáénak a műsor, legutóbb viszont úgy jött ki a lépés, hogy csak 0,7 százalékos közönségarányt ért el. Persze egy közszolgálati csatornánál nem a nézettség az elsődleges. De, hogy ennyire ne legyen az?

Ráfázott az Aktív

Gyöngyössy Bence, a Tv 2 programigazgatója a lapunknak adott interjúban büszkén említi, hogy javul a Jóban rosszban nézettsége, miután fél órával előbbre pakolta. A kilencedik és a tizedik heti adatokat látva azért némileg árnyalnánk ezt a képet. Tény, ami tény, a kilencedik héten még 19.30-kor kezdődő szappanopera heti átlagos közönségaránya alig volt 25 százalék, ez rá egy hétre, 19.00-s kezdéssel már picivel 30 százalék fölé nőtt. Ez szép és jó, de ezt eddig az Aktív is hozta ebben az idősávban. Mi lett a Jóban rosszban helyére tolt Aktívval? Az új időpontban, heti átlagban 24,2 százalékra csökkent a share-je, ezzel a szappanopera korábbi szintjét éri csak el. Akárhogy is nézzük, a fentiek egyelőre nem tekinthetők különösebb sikertörténetnek. Amit megnyertek a réven, azt elvesztették a vámon.

Két főzős műsor is indult, ráadásul egy időben. A Tv 2-n futó Hal a tortán kedvezőbb eredményt produkált, mint a korábban ott szereplő sorozatok. Az RTL-es Vacsoracsata viszont az első héten egyértelműen jobban muzsikált konkurensénél, mert heti átlagban nagyjából 34 százalékos közönségarányt ért el. Ám ehhez hozzá kell tenni, hogy előző héten még az egészségügyi pihenőre küldött Balázs-show is hozta ezt a szintet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik