Üzleti tippek

Van egy röhejesen rossz ötlete? Így csinálna belőle más csilliókat

Ha igazán őszinték vagyunk, érthetetlen, miért lett pár cég sikeres.

Ha Ön úgy van vele, hogy nem igazán érti, mitől akkora nagy szám a Facebook vagy miért őrülnek meg a Twitterért, nincs vele egyedül. Ha dióhéjban összefoglaljuk, hogy ezek a cégek mit is csinálnak, tulajdonképpen valószínűleg még az alapítóik sem vágtak volna bele ezekbe az üzletekbe. A Startupdate nevű üzleti blog szerint a cégek indulásakor nagyjából így lehetett volna összefoglalni a (leginkább nemlétező) üzleti modelljüket:

Facebook – kell a világnak még egy MySpace jó pár év késéssel. Kizárólag néhány ezer antiszociális, túlterhelt, és mélyen elitista egyetemistának tesszük elérhetővé – akiknek még pénzük sincs. Az oldal arra jó, hogy elcse**ék az idejüket rajta.


Fotó: Shutterstock

PayPal – az emberek a nulla biztonságot nyújtó yahoo-s és gmailes címeiket fogják használni, hogy pénzt utaljanak egymásnak egy nem bankon keresztül, ami mögött néhány huszonéves zöldfülű áll, nulla tőkével.

Google – a világ ötvenedik keresőjét csináljuk abban az időben, amikor a 49 másik folyamatosan veszteséges. Pompás lesz, mert a hirdetéseket kigyomláljuk belőle.

Twitter – Csinálunk egy oldalt, ahová mindenki beírhatja, hogy mit csinál éppen. Az újdonság az, hogy max. 140 karakterben. Olyan lesz, mint az sms vagy az RSS, csak kevesebbet fog tudni. Pillanatok alatt rászokik majd Britney Spears, Oprah Winfrey és a mindenkori amerikai elnök. Az árbevétel kérdésével majd 10 év múlva kezdünk foglalkozni. Évi 75 millió dolláros veszteségünk ellenére 6 befektetési kört zárunk sikeresen.

További szórakoztató „tévedések” a blogon olvashatók.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik