A felmérés szerint az új bank kiválasztásánál továbbra is a gyors ügyintézés a legfontosabb a cégeknek. Ezt várják el a legtöbben (60 százalék) leendő pénzintézetüktől. Ezt követi a rugalmas banki kiszolgálás, ami a megkérdezettek 48 százalékának meghatározó szempont. Csupán a harmadik leggyakrabban említett tényező a minél kedvezőbb árak és pénzügyi kondíciók nyújtása. Ugyanakkor ez az előző évi adatokhoz képest valamelyest emelkedett: 35-ről 43 százalékra. A változás főként a társaságok működési költségeinek további tervezett csökkentésével, vagy a megnövekedett adóterhek miatt legalább szinten tartásával indokolható – összegezte Huszár Róbert, a K&H vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletágvezetője.
A vizsgált szektorra egyforma arányban jellemző, hogy a már meglévő bank szolgáltatásait használják tovább, saját maguk keresnek bankot, vagy az anyavállalat útmutatása alapján döntik el, melyik pénzintézettel működnek együtt. Ennél jóval kisebb arányban (12 százalék) fordul csak elő, hogy a banktól kapott ajánlat alapján dönt a cég. Az export-importtal foglalkozó társaságoknál ennél jóval erősebb az elkötelezettség, mivel többségük (58 százalék) a már meglévő pénzintézetnél marad – részletezte Huszár Róbert.
A GfK által végzett kutatás 550 (2 milliárd nettó éves árbevétel fölötti) hazai nagyvállalatot vizsgál negyedévente. A legutóbbi megkérdezés 2013. február 21. és 2013. március 29. között történt.