A vállalat közleménye szerint első lépésként a dunaújvárosi gyár kapacitásának csökkentését tervezik 2015. augusztus végéig, amely 170 főt érint majd a jelenlegi 412 alkalmazottból. Továbbá a kapacitáscsökkentés miatt a cég dunaújvárosi gyárának, a Body Fashion Magyarország Kft.-nek eladási lehetőségét is mérlegelik – számolt be róla az MTI.
A felsőőri gyár, ahol 210 alkalmazottat foglalkoztatnak, 2015 végén állítja le a termelést és további személyi leépítéseket terveznek a bécsújhelyi (Wiener Neustadt) telephelyen is, a társaság képviselői azonban pontos számokat még nem közöltek.
A döntés többi között a beszállítói és gyártó kapacitás optimalizálását célzó új vállalati stratégia része. A társaság célja, hogy gyártó kapacitásának versenyképességét megőrizze, erre azonban a fontosabb európai piacokon jelenleg tapasztalható ár- és költségszint növekedés, illetve az árfolyamkockázat kiemelten negatív hatással van.
Fotó: Europress
Az ausztriai, németországi és magyarországi helyi forgalmazókkal való közös munkán nem kívánnak változtatni. A cég a következő napokban az érintett munkavállalók érdekében fokozottabban együttműködést ígért iparági partnereivel. Ausztriában elsősorban a szintén a cégcsoporthoz tartozó Sloggi márkára és annak fejlesztésére fognak koncentrálni, a márka előgyártási folyamatai Bécsújhelyen zajlanak továbbra is.
Hans Niessl burgenlandi tartományfőnök a felsőőri elbocsátások érintetteinek segítésére egy legalább kétszázezer euró értékű munkaerőalap létrehozását jelentette be. Felsőőr polgármesterének elmondása szerint nem értesítették előre a tervezett lépésről. Úgy fogalmazott: a bezárás komoly munkaerő-piaci nehézséget jelent majd a városnak. Bécsújhely polgármestere a jövő hét elején folytat megbeszéléseket az átalakítás időtervéről és menetéről.
A német cég, a világ egyik legnagyobb fehérnemű gyártója 2010-ben zárta be a stájerországi Hartbergben működő üzemét. 2013-ban a burgenlandi Felsőpulyán (Oberpullendorf) és az alsó-ausztriai Aspangban zártak be gyárakat. Az 1886-ban Németországban alapított társaságnak jelenleg 49 leányvállalata van, és 120 országban van jelen. A Triumph International 2013-ban 33 ezer munkavállalóval 1,8 milliárd eurós forgalmat bonyolított. A cég magyarországi leányvállalata 1989 óta van jelen a hazai piacon.