Délután versenyszimulációra készült a csapat, de ezt egy piros zászlós megszakítás hiúsította meg, később pedig műszaki probléma miatt állt sokáig a garázsban az autó. A Red Bull másik csapata, a Toro Rosso zárt a második helyen, Jaime Alguersuari mindössze kéttizeddel volt lassabb Vettelnél.
Mögöttük már jóval nagyobbak voltak a lemaradások, Fernando Alonso és Rubens Barrichello már szűk héttizeddel maradt el a Red Bull-os német eredményétől, a renault-s Nick Heidfeld és a sauberes Kobajasi Kamui pedig épp csak egy másodpercen belül zárt hozzá képest. Míg a Williams eddig sorozatos műszaki hibákkal küszködött, Barrichello ma 118 kört teljesített gond nélkül, ellenben az eddig elég megbízható Ferrari ma többször is elromlott.
“Eddig meglepően jól ment a teszt, nem volt gond az autóval. Ma először akadtak műszaki problémák, de nem túl aggasztóak. Tudjuk, hogy ahhoz, hogy kiderüljön, mennyire vagyunk versenyképesek, meg kell várnunk az első két-három futamot, majd akkor megmondhatjuk, mennyire jó az autó. De egyelőre minden jól megy” – mondta Fernando Alonso, aki szerint a már javított Pirellik sem jobbak a kopás szempontjából.
“Hogy őszinte legyek, nincs sok különbség a Jerezben tapasztaltakhoz képest. A gumik továbbra is nagyon kopnak a hosszabb etapokon, itt nem is csak a hátsók, de a bal első is” – állította a spanyol.
Ma Nico Rosberg vette át a Mercedest, a német főképp hosszabb etapokat teljesített viszonylag versenyképes időkkel, de a Vettelénél szűk másfél másodperccel gyengébb ideje rövid, kvalifikációs nekifutáson született, ami ilyen szempontból nem túl biztató. Rosberg volt egyébként a nap legszorgalmasabb versenyzője, összesen 131 kört tett meg a katalán pályán.
A McLaren továbbra sem nagyon villog, Jenson Button csak a nyolcadik időt hozta, azonban az angol a nap nagy részében tétlenségre volt kárhoztatva egy hidraulikai hiba miatt, csak 54 kört ment. Mögötte a skót Paul di Resta zárt, az újonc ma megjárta a kavicságyat is.
A hátsó traktusban már több mint három másodperces elmaradással következik a lotusos Heikki Kovalainen, a Renault-nál a tegnapi kényszerszünet miatt ma újra autóba ültetett Vitalij Petrov, a Hispaniánál tesztelő Vitantonio Liuzzi és a virgines Timo Glock. “Tonio komoly esélyes a második ülésünkre, tekintve, hogy milyen tapasztalt F1-es” – mondta Liuzzi kipróbálásáról a Hispania csapatfőnöke, Colin Kolles.
A Team Lotus tesztlehetőséget adott az angolai-portugál Ricardo Teixeirának is, a 26 éves GP2-es és Forma-2-es pilóta azonban jóval lassabb volt mindenkinél.
Forma 1-es teszt, Barcelona:
1. Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault RB7) 1:23.315
2. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso, STR6) 1:23.519
3. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari F150) 1:23.978
4. Rubens Barrichello (brazil, Williams-Cosworth FW33) 1:24.008
5. Nick Heidfeld (német, Renault R31) 1:24.242
6. Kamuj Kobajasi (japán, Sauber-Ferrari C30) 1:24.243
7. Nico Rosberg (német, Mercedes GP W02) 1:24.730
8. Jenson Button brit, (McLaren-Mercedes MP4-26) 1:24.923
9. Paul di Resta (brit, Force India-Mercedes VJM04) 1:25.194
10. Heiki Kovalainen (finn, Team Lotus-Renault T128) 1:26.421
11. Vitalij Petrov (orosz, Renault R31) 1:26.884
12. Vitantonio Liuzzi (olasz, Hispania-Cosworth F110) 1:27.044
13. Timo Glock (német, Virgin-Cosworth MVR-02) 1:27.242
14. Ricardo Teixeira (angolai, Team Lotus-Renault T128) 1:31.584