Ha valaki még nem tudta volna, a barcelonai teszt zárónapjának eredménylistájáról leolvashatja, melyik két csapat rendelkezik a legjobb kocsival. A Ferrari és a Red Bull mostantól nyugodt szívvel készülődhetne a szezonnyitó Bahreini GP-re – ha a teszt vége előtt néhány perccel be nem jelentették volna, hogy a szezonnyitót későbbre halasztották.
Felipe Massa 23 perccel a kockás zászló meglengetése előtt 1:22,625 perc alatt ért körbe a katalán pályán, a négynapos tesztsorozat toronymagasan legjobb idejét felállítva. A nap nagy részében élen álló Mark Webber be kellett hogy érje a második hellyel, még sincs helye szomorkodásnak a Red Bullnál. Az ausztrál hétfőn csak fele annyit (69 kört) ment az RB7-tel, mint egy nappal korábban, de a Milton Keynes-i gárda mérnökei mostanra mindenre választ kaptak, tudják, hogy a kocsi gyors és erős.
Massa 121 kört tett meg a Ferrarival, ezzel az egész tesztelés legszorgalmasabb embere lett. “Rengeteg kilométert tettünk meg ezen a teszten, ha jól tudom, többet, mint bárki más” – értékelt a Ferrari brazilja. “Fernando és én is teljesen igazi versenyszimulációt futottunk, kipróbáltuk a Pirelli összes gumitípusát és a különböző benzinszinteket. Hogy pontosan hol állunk a többiekhez képest, azt nehéz lenne megmondani, de annyi biztos, hogy a Red Bull nagyon erős” – ismerte el Felipe Massa.
Egyre többen ismerik el azt is, hogy a Toro Rosso erőfeszítései kezdenek beérni. Ma Sébastien Buemi volt a soros pilóta az olasz kiscsapatnál, aki végül egy másodpercen belül maradt Massához képest. A Barcelonában látottak alapján több megfigyelő – köztük Jenson Button – minden eddiginél erősebb szezont jósol a Toro Rossónak.
Egész nap alacsony hőmérsékletekkel kellett szembesülniük a csapatoknak, a nap végére tíz fokkal, 14 Celsius-fokra hűlt vissza a pálya hőmérséklete. A végére azonban kellően felgumizták az aszfaltot ahhoz, hogy Nick Heidfeld (Renault), Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) és a Virgin újonca, Jerome d’Ambrosio is javítani tudjon addigi idején.
A délelőtti eső után fokozatosan felszáradt a pálya, így az utolsó negyedórában záporoztak a jó köridők a Circuit de Catalunyán. Nico Rosberg idei első, a Mercedes már a második tesztelsőségét ünnepelheti.
A McLaren angolja 107 kört tett meg a nap folyamán (ez eddig a leghosszabb etap az MP4-26 bemutatása óta), aminél csak Massa, a williamses Pastor Maldonado és Michael Schumacher futott többet. Maldonado hatodik ideje különösen az után biztató, hogy a valenciai és jerezi teszteken sorozatos (a KERS-hez kötődő) elektronikai hibák hátráltatták az FW33 fejlődését.
Komoly rejtély a Mercedes formaingadozása. Az ezüstösök vasárnap még elsőként végeztek Nico Rosberggel a volánnál, ma viszont Schumacher semmi rendkívülit nem produkált. Norbert Haug kénytelen volt beismerni az újságíróknak, hogy az MGP W02 jelenlegi formájában nem tartozik az öt legjobb csapat közé, de a sportigazgató továbbra is bízik a fejlesztési programjuk sikerében.
Korán szedte ma a sátorfáját a Team Lotus, miután Jarno Trulli a 9-es kanyarban (Campsa) nagy tempónál, ötödikben elvesztette uralmát a kocsi fölött, és a T128 nagy erővel nekicsapódott a gumikordonnak. “Nem Jarno hibája volt, a felfüggesztés okozta a balesetet” – védte meg az olaszt Mike Gascoyne. “Csak az angliai bázison tudjuk megjavítani a kocsit, ezért rövidre zártuk a napot. Ennek ellenére elégedett vagyok a barcelonai eredményeinkkel, rengeteget tanultunk a kocsiról és a gumikról” – tette hozzá a Lotus technikai igazgatója.
A legfrissebb hírek szerint az eltörölt bahreini tesztelés helyett ugyanitt, Barcelonában találkoznak a csapatok a szezonkezdet előtt, március 8-11. között.
Forma 1-es teszt, Barcelona:
1. Felipe Massa (brazil, Ferrari F150) 1:22.625
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull-Renault RB7) 1:23.442
3. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso-Ferrari STR6) 1:23.550
4. Nick Heidfeld (német, Renault R31) 1:23.657
5. Lewis. Hamilton (brit, McLaren-Mercedes MP4-26) 1:24.003
6. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams FW33) 1:24.057
7. Adrian Sutil (német, Force India-Mercedes VJM04) 1:24.177
8. Sergio Perez (mexikói, Sauber-Ferrari C30) 1:24.515
9. Jerome D’Ambrosio (belga, Virgin-Cosworth MVR-02) 1:26.501
10. Michael Schumacher (német, Mercedes GP W02) 1:27.079
11. Jarno Trulli (olasz, Team Lotus-Renault T128) 1:29.992