Az irományban megfogalmazott “Mûvészeit koncepció” (sic) szerint Dörner azért az Új Színházra pályázott, “mert ez van kiírva”, de hamarosan átkeresztelné a teátrumot, mert ami “csak azért új, hogy ezt hirdethesse magáról, az attól, különösen az elfajzott, beteges liberális hegemóniában lehet retrográd is, vagy talmi.”
A fenntartó hozzájárulásával Dörner Hátország Színházra
változtatná a “firmát” (a céget – a szerk.) A Hátország szerinte a szociálliberális iga alatt nyögõ magyarságot jelképezi. Mint írja: “nevezhetnénk akár a Fényes Szelek színházának is, ha a
“kommunista métely a mozgalmat nem járatta volna le”. Dörner szerint “Budapestnek nincs nemzeti színháza”, a feladatok egy
lefagyott
A Dörner pályázatát nyilvánosságra hozó atlatszo.hu portál szerverei nem bírták a terhelést, annyian voltak kíváncsiak a nemzeti-radikális ötletekre.
részét ezért “fel kell vállalnia az Új Színháznak. Azért ennek, mert a fõvárosban jelenleg nincs olyan olyan mûvészeti vezetés, amely törekedne erre”. A Hátország egy, az egész nemzet számára életbe vágóan fontos visszafoglalási igényt jelent be. “Ennek a visszafoglalásnak egyik elsõ, kicsi, de nem jelentéktelen ütközete lehet ez a színház” – írja Dörner, aki megindítaná “a visszafoglalást a liberális, pesti vicchullám, pénzcsinálás és újabban a szórakoztató liberális állam sokszor a bordélyházak szintjére süllyedt csomópontjai ellen. “
A windsori víg nõ bemutatóján
Fotó: Újvári Sándor / MTI
És nemcsak a liberálisokkal szállna harcba Dörner, de a szórakoztató állammal is, szerinte ugyanis “az állam híg, üres szabadidõeltöltést nyújt a tömegeknek.” A színész beleszóló színházat ígér, “sok ellenséggel és csak lassan szaporodó barátokkal és küzdõtársakkal, melynek nézõit az egész magyar országból kell összeszerveznie. ” Ennek érdekében egy-egy elõadásra buszokkal kívánja a közönséget a „hátországból” a fõvárosba transzportálni. Dörner pályázatában bevallja, hogy a gondolatmenet valójában Csurka Istváné.
Új Színház vezetésére Dörner György mellett Márta István eddigi igazgató is pályázott és a szakmai bizottság tagjainak többsége Mártát támogatta. A Színház.hu korábban azt írta, hogy a nyolctagú testületbõl csak a két minisztériumi delegált voksolt Dörner Györgyre, ennek dacára a fõpolgármester neki szavazott bizalmat.
Márta István megdöbbenéssel fogadta a fõváros döntését, amely szerint 2012. február 1-jétõl Dörner György vezetheti tovább az Új Színházat. Mint a jelenlegi igazgató elmondta, legnagyobb bánata, hogy egy jól menõ, prosperáló színházat kell elhagynia, amelyet 13 évig vezetett.
A Népszabadság szerint a magát radikális jobboldalinak tartó Dörner kinevezése meglepõ, hiszen tavaly a fideszes irányítású Pécsnek annak dacára sem kellett, hogy Eperjes Károly ajánlotta õt. A mostani, budapesti eset hasonlít a József Attila Színház igazgatói pályázatához, amelyen szintén a szakmai bizottság állásfoglalása ellenére nyert a Fideszhez közel álló Nemcsák Károly – jelezte tegnap az LMP.
Az ellenzéki párt szerint a helyzet most annyival rosszabb, hogy Tarlós nem egyszerûen a jobboldalnak, hanem a szélsõjobbnak tett gesztust. Dörner György ugyanis nyíltan a MIÉP-el szimpatizál, és a pályázatában a párt elnökét, Csurka Istvánt nevezte meg intendánsként. Az LMP tiszteli Dörner György színészi munkáját, politikai szimpátiát pedig kész lenne magánügyként kezelni, ám a jelek szerint ez mégsem magánügy, mert ez volt a kinevezés alapja. Az LMP sajnálatosnak tartja, hogy a megszorítások által sújtott kulturális intézményeknek a politika közvetlen beavatkozását is rendszeresen el kell viselniük.