Elbûvölõ tud lenni, ahogyan az emberi faj a maga által korábban alkotott szerkezetek iránt bír lelkesedni úgy, mintha nem a folyamatos fejlõdés, a szebbet-jobbat feladata lebegne a szemei elõtt, hanem inkább a múltba révedve idézné fel a technikai fejlõdés mérföldköveit. Ilyesfajta bizsergõ izgalom ült ki a 20-as, 30-as évek divatos ruházatában megjelent közönségnek is az arcára szombaton a Velodrom Millenáris rendezvényen is, ahol legalább száz oldtimer autó és motorkerékpár ontotta a benzingõzt és szántotta az aszfaltot a több mint 100 éves pályán.
A képre kattintva galéria nyílik! Fotó: Kummer János / fn.hu
Az 1902 és 1981 között gyártott autók és motorkerékpárok legnagyobb része gyönyörû felújított állapotban érkezett a show-ra, de volt köztük olyan is, amelynek éppen a rárakódott koszréteg és a különbözõ, a múltban szerzett sebek, horzsolások õrizték meg patinás, korosodó jellegét.
A kronológiai és gyártás helye szerinti csoportokban megversenyeztetett jármûvek egyike-másika korát meghazudtoló sebességgel járta be a kör alakú, döntött pályát. Pontos típusokat nem írtam fel, mert bár autóskártyákon szocializálódtam, de nem benzines hordókon ringattak, ezért a szakértést meghagynám az arra érdemes kollégáknak. Azonban a számos régi magyar, olasz, német, amerikai, szlovák, francia modell még úgyis megdobogtatta az ember szívét, ha nem tudta volna felsorolni hátszél nélkül azonnal az elérhetõ végsebességet, a lovak számát, vagy éppen valami különleges adatot, érdekes sztorit a gyártás és a kifutás körülményeirõl.