Az európai szövetség (UEFA) pénzügyi szponzora, a MasterCard által elvégzett kutatás szerint a finálénak otthont adó Madrid 50 millió eurós bevétellel kalkulálhat, s az Inter-Bayern München párharc vesztese is 70 millió euró körüli összeget kasszírozhat. A győztes klub városának nyeresége a kimutatás szerint 17,5 millió euróra rúghat.
„Várhatóan 41,5 millió euróval nagyobb gazdasági hatása lesz az idei döntőnek, mint a 2009-es római találkozónak, bizonyítva ezzel, hogy a gazdasági nehézségek ellenére a labdarúgás az egész kontinensen töretlenül fejlődik, népszerűsége nő” – idézte a cég MTI-hez eljuttatott közleménye Simon Chadwicket, a kutatás irányítóját. Hozzátette: „A 2010-es győztes várható bevétele minden eddigi rekordot felülmúl annak ellenére, hogy az elmúlt öt év során először nincs jelen angol vagy spanyol csapat a döntőben.”
A gazdasági hatás növekedése jelentős mértékben köszönhető annak, hogy az elmúlt években megszokottaktól eltérően ezúttal nem hétköznap, hanem szombat este rendezik majd meg a BL döntőjét.
Az előre jelzett hasznot a körülbelül 120 ezer helyszínre látogató drukker utazási-, és szállásköltségei, valamint a reklámpólókra, ételre és italra elköltött pénz teszi ki.