Fórián István elmondta: a “virtuális vállalat”, a klaszter segítségével a hazai közlekedési vállalatok igényeit Magyarországon gyártott autóbuszokkal lehet kielégíteni, legyen szó újfejlesztésű, vagy felújított járművekről. A szakmai és piaci együttműködés az autóbuszgyártó és beszállítóipart is jelentősen megerősíti, valamint érezhetően javítja, fejleszti az iparág munkahelymegtartó képességét, és a gyártás modern piaci igényekhez történő alkalmazkodását is.
A kormányzati segítséget az MFB kétszer 50 milliárd forintos hitelprogramja jelentheti – mondta a miniszterelnöki megbízott. Emlékeztetett arra, hogy az MFB néhány hete bejelentette: összesen ilyen nagyságú hitelprogramot indít a közösségi közlekedés fejlesztésére, amely 10 százalék önrésszel vehető igénybe.
A klaszter stratégiai feladata, hogy a magyar autóbusz- és alkatrészgyártást újra versenyképessé tegye a nemzetközi piacon. Ezért a most aláírt együttműködési megállapodás kiemelten fókuszál a K + F tevékenység és kapacitások összehangolására.
A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter alapítói: Alfa Busz Projekt Kft., Auto Rad Controlle Kft., Autó Univerzál Kft., I-Cell Kft., IK Fémtechnika Kft., IK Járműtechnika Kft., Ikarus Bus Kft., Jászi-Autókut Kft., Kti Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Liberatus Hungary Kft., Magyar Autóbuszgyártó Kft., Nor-Service Kft., Omnex Kft., Orosházaglas Kft., Rába Jármű Kft., Silex Kft., Trezor-Liktor Zrt., Tüv Nord Kft., Vill-Cad Kkt.