A tavaly 24 milliót meghaladó kiutazó orosz látogatóból, több mint 160 ezren választottak magyarországi úticélokat. Az orosz-magyar turizmus éves szinten 10 százalékot elérő növekedését kívánja megduplázni az idén az AiRUnion. Fokozzák budapesti jelenlétüket is, jelezve, hogy komolyan veszik a magyar piacot. Egy a Budapest Airport-tal kötött megállapodás alapján mától AiRUnion óriásplakátok üdvözlik a ferihegyi 2-es terminálra érkezőket. A szövetség egységes enyenruha design pályázatán pedig máris egy tucat magyar divattervező jelezte részvételi szándékát.
A tavalyi év fordulópontot jelentett az orosz beutazó turizmusban Magyarországon. Megkezdődött Budapest és az ország újrafelfedezése a nem éppen szűkmarkú turistának számító oroszok között. A kétszámjegyű növekedést az AiRUnion egy fenntartható trend kezdetének tekinti. Partner utazási irodái Oroszország-szerte növekvő érdeklődést regisztrálnak magyar uticélok iránt. Tavaly csak a Balaton környékén közel egyharmadával nőtt az orosz vendégéjszakák száma, úgyszintén vonzóak a gyógyfürdők. „Nem nézhetjük tétlenül, hogy elmegy mellettünk a piac. Továbbra is érdekeltek vagyunk a Malév megvásárlásában, azonban utasaink nem várhatnak erre. Egyedül is elérhető célnak tekintjük a Magyarországra irányuló orosz beutazó turizmus növekedési ütemének megduplázását az idei év során,” – mondta Borisz Abramovics, az AiRUnion elnöke. A szövetség ennek érdekében a nyári utazási főszezonban direkt charter járatok indítását tervezi Magyarországra. „Tovább erősítjük budapesti jelenlétünket, hiszen hosszú távú céljaink vannak itt,” – tette hozzá Abramovics.
Az AiRUnion szövetség öt légitársaságot foglal magába: a KrasAir Airlines-t, a Domodedovo Airlines-t, a Samara Airlines-t, az Omskavia Airlines-t és a Sibaviatrans Airlines-t. A szövetség négy regionális központtal rendelkezik, ezek: Moszkva, Szamara, Krasznojarszk és Omszk. A szövetség, amely 2005-ben várhatóan 4 milliós utasforgalmat bonyolított, éppen regionalitására épít. Az AiRUnion flottája több mint száz repülőgépből áll. A napokban jelentette be a KrasAir, az AiRUnion legnagyobb tagja, hogy két éven belül flottája 90 százalékát korszerűsíti nyugati és új orosz gyártmányú gépekkel. Ezzel nem csak hatékonysága növekszik, de a nyári menetrendtől további új nemzetközi járatokat is indít Pekingbe és Delhibe.