Remek hétvégét zárt Felipe Massa: megnyerte az időmérő edzést, aztán sima rajt-cél győzelmet aratott a futamon, megszerezve első edzéselsősége után első győzelmét. De rajta kívül ez csak nagyon keveseket érdekelt. Mindenki arra figyelt, hogy vajon mihez kezd egymással Michael Schumacher és Fernando Alonso.
Az időmérő után azt gondolhattuk, hogy a Ferrarik simán elverik a Renault-kat, és Schumacher, megelőzve Massát, megszerzi újabb győzelmét. Az első körökben minden az olaszok által megálmodott forgatókönyv szerint alakult. Sőt külön égi ajándékként Giancarlo Fisichella még meg is pördült a rajtnál, így a mezőny végéről iramodott a többiek után.
Megint a boxban dőlt el
Ám a 15. körben Vitantonio Liuzzi a célegyenes végén megpördült, épp az ideális íven állva meg, ezért a pályára kellett vezényelni a biztonsági autót. Ekkor az összes versenyző azonnal a boxba hajtott üzemanyagért. Csakhogy a két Ferrari közvetlenül egymás mögött érkezett az állásba, így a második Michael Schumachernek meg kellett várnia, míg Massával előbb végez a team, s így visszaesett Fernando Alonso mögé.
De hiába várták sokan, hogy a hétszeres világbajnok könnyedén visszaveszi a helyét, nem bírt spanyol riválisával. A második
Az elsõ kanyar (EPA)
tankolásnál kicsit ugyan közelebb került a renault-shoz, de csak ennyire futotta erejéből.
Az utolsó 14 körben Schumacher folyamatosan támadott, de Alonso simán visszaverte minden akcióját bár a befutónál 0,081 másodperc volt a közöttük a különbség. Ez mindenképp a vb-címvédőt dicséri, hisz az ő autója jóval lassabb volt a Ferrarinál.
Négy lehetőség maradt
A fent említett kerékcsere nehéz helyzetbe hozta Schumachert: a várt kettő, esetleg négy pontos csökkenés helyett Alonso előnye két egységgel nőtt. Négy verseny alatt tehát 12 pontot kell ledolgoznia a német klasszisnak, ha vissza akarja hódítani fiatal ellenfelétől az neki szinte már második otthont jelentő trónt.
Csapatként elégedettebb lehet a Ferrari, hiszen az első és a harmadik hellyel 16 pontot gyűjtött, szemben a Renault második és hatodik helyével szerzett 11 ponttal – mert Fisichella azért szépen feltornázta magát az utolsó helyről. Így a konstruktőrök között az olaszoknak már csak két pont a lemaradásuk a franciákkal szemben.
Kimi Räikkönen ezúttal sem tudott a győzelemért harcolni, mert versenyautójának bal hátsó kereke kidurrant a rajt utáni
Alonso nagyon örült az újabb két pontnak (EPA)
csetepatéban, s emiatt a boxba kellett mennie új kerékért. Hogy aztán a következő körben autója irányíthatatlanul csapódjon a gumifalba. Jól teljesített viszont a Honda, ahol mindkét versenyző pontszerző helyen futott be.
Nyilatkozatok
Felipe Massa:
Fantasztikus érzés ez. Nagyon keményen dolgoztam, hogy eljussak ide. Nagyon boldog vagyok, fantasztikus nagy nap ez. Kitűnően sikerült a rajtom, a kocsi végig kiegyensúlyozott volt. A biztonsági autó után is sikerült elhúznom. Jók voltak a gumik, az autó jól reagált. Olyan mintha egy álom valósult volna meg akkor, amikor áthajtottam a célvonalon.
Fernando Alonso:
Szerencsénk volt a biztonsági autóval. Sikerült leelőznöm Michaelt és sikerült kicsit el is szakadnom, mert Michael hibázott. Nagyon boldog vagyok, de nem teljesen elégedett, mert, nem tudtunk győzni. Végig figyeltem Michaelre, folyamatosan állítottam a motor fordulatszámát, attól függően, hogy milyen közel volt hozzám.
Michael Schumacher:
Gratulálok Felipenek. Semmilyen hibát nem követett el. Ez jó a csapatnak, ha valakinek nem megy annyira és akkor a másik jól szerepel helyette. Remek küzdelem volt Fernandoval. Valami gond volt a hátsó gumijaimmal, túl nehéz volt az autóm. Eleinte túl óvatos voltam, tartalékoltam az autót, vártam a végére, de ma ez nem jött be. Aztán pedig talán túl erőltettem az autót.
A 2006-os Török Nagydíj végeredménye:
1. Massa Ferrari B 1h28’51″082 208.903 Km/h
2. Alonso Renault M + 0’05″510
3. M.Schumacher Ferrari B + 0’05″630
4. Button Honda M + 0’12″340
5. De la Rosa McLaren Mercedes M + 0’45″950
6. Fisichella Renault M + 0’46″560
7. R.Schumacher Toyota B + 0’59″370
8. Barrichello Honda M + 1’00″080
9. Trulli Toyota B +1 kör
10. Webber Williams Cosworth B +1 kör
11. Klien RedBull Ferrari M +1 kör
12. Kubica BMW Sauber M +1 kör
13. Speed Toro Rosso Cosw. M +1 kör
14. Heidfeld BMW Sauber M +2 kör
15. Coulthard RedBull Ferrari M +3 kör
Kiestek:
16. Albers Midland Toyota B +12 kör
17. Sato S. Aguri F1 Honda B +17 kör
18. Rosberg Williams Cosworth B +33 kör
19. Yamamoto S. Aguri F1 Honda B +35 kör
20. Liuzzi Toro Rosso Cosw. M +46 kör
21. Räikkonen McLaren Mercedes M +57 kör
22. Monteiro Midland Toyota B +58 kör