A rendszert a kínaiak fejlesztették ki, a gyártó, a Chargeboard Electric Vehicle Co. Ltd. illetékesének véleménye szerint a károsanyag-kibocsátás legkevesebb 20, de szélsőséges esetben akár 70 százalékkal is mérsékelhető a hagyományos pekingi városi buszokhoz képest.
Ezekből jelenleg mintegy 18 ezer fut a kínai fővárosban. Ám ha a most elindított próba egy-két év alatt megfelelő eredményt hoz, akkor az új technológiára cserélik ki ezek fékrendszerét is, nem mellékesen a 2008-as pekingi nyári olimpiai játékokra is gondolva már. Ennek jegyében más környezetkímélő technológiákat is bevezetnek a tömegközlekedésben, így üzemanyagcellás buszokat és tisztább üzemanyagokat. Kialakítanának továbbá külön gyorsközlekedési sávokat is a buszoknak, ezen közlekedési eszköz jobb megkedveltetésére.