A Jauerik István, Farkas Imre és Kovács Tibor szocialista képviselők által jegyzett módosító javaslat az évek számát a magyarországi forgalomba hozataltól számítaná. Ez utóbbi változat szerint tehát az importált, illetve az Európai Unióból behozott használt személygépkocsik és motorkerékpárok után az eredeti változatnál többet kellene fizetni. Ha a T. Ház elfogadja e módosítást – amely a teljesítményelv érvényesítéséből visszavenne egy kicsit –, ismét szóba kerülhet, hogy a magyar jogalkotó diszkriminációt alkalmaz a más uniós országban készült gépkocsikkal szemben. Legutóbb e vád a regisztrációsadó-törvény tavalyi módosítása kapcsán merült fel.
A javaslat mai állapotában nem lehet pontosan megmondani, hogy a teljesítményalapú adóztatás mennyivel növelheti az önkormányzatok gépjárműadó-bevételeit – fogalmaz Szmetana György. A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége adószakértőjének becslése szerint az új konstrukció kétszer-háromszor annyi bevételt hozhat, mint a jelenlegi, most évente körülbelül 50 milliárd forintot szednek be az önkormányzatok ebből az adónemből. A szakértő azonban hozzáteszi: a gépjárműadónak jelenleg is rendkívül magasak az adminisztrációs terhei, az új konstrukcióval pedig vélhetően csak növekednek; a hatósági adatszolgáltatás precizitásával ma is gondok vannak.