Még mindig nagyon jól néz ki (vezess.hu)
Az elsõ sor sokkal tágasabb (vezess.hu)
Az autó azonban elődjével ellentétben már minőségileg is megállja a helyét. És ezt nem csak e teszt tárgyáról, a fullbőrös, napfénytetős, szerényen fogyasztó dízelről mondom, hanem úgy általában a 207-esről.Rengeteg (nem csak) női szívet ejtett rabul az előd, a férjek azonban nemigen örülhettek ennek a rajongásnak. Ők ugyanis tudták: bizony-bizony a menő vonalak egy közepes autót határolnak. Hogy azonban melyik is a gyengébb nem, azt jól jellemzi viszont, hogy ötmilliónál is több eladott autóval a legfontosabb Peugeot-modellé vált a kis francia.
Az ilyen sikertörténetek folytatása garantált, és szerencsére a gyár ráérzett, min kell változtatnia. A 206-os vásárlóit jól szétdarabolták (na persze nem úgy…). A trendi városlakóknak elkészült a tolóajtós 1007-es, a kevesebb pénzből élőknek ott a 107, a hagyománytisztelőknek marad a 206-os, a többiek pedig megkapják az új 207-est.
Mi változott?
Inkább mi nem? Nagyon kényelmes lett. A 206-ost egy átlagos magasságú felnőtt utálta, a kormány mögött lehetetlen volt kényelmesen elhelyezkedni. Ebben végre el lehet férni kényelmesen, mert a kormány előre-hátra, föl-le tologatható. Hosszabb 20 centivel a 207-es a 206-osnál, de ezt nem a hátul ülők javára ítélték, hanem inkább az első sor utasainak.
Az elődben a kemény műanyagok domináltak, a 207-es ezen változata viszont jócskán megkomolyodott. Hatalmas újdonság nincs a középkonzolon, eddig ismerős Peugeot építőkockákból rakták össze a középső részt.
Kívülről egyébként olyan, mintha az elődről leszakították volna az elejét-hátulját, majd rágyömöszölték a 407-es orrát. Így készült el az új kisöcsi, ami egyszerre emlékeztet az összes létező Peugeot-ra. Szemből már nem is a 206-ra, sokkal inkább a 307-re emlékeztet. Oldalról viszont nem tagadhatja le a sikeres elődöt.
Túl drága
Ebben a Sporty változatban automata légkondi igen, MP3-as hifi, JBL hangrendszerrel sajnos nem volt. Ilyen örömökért egyébként még vagy kétszázezer forintot kell pluszban az alapáron felül kicsengetni. Természetesen a bőrkárpitozáshoz is mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, és a legfontosabbat, a beépített illatosítót, majdnem kifelejtettem. A sportülések, a krómkeretes műszerek, a sport lökhárító és a 16 colos “Spa” könnyűfém keréktárcsa viszont benne van a 4 millió 320 ezres árban.