Az Ipsos által végzett vizsgálatok szerint, az utóbbi öt évben az iPod és a hozzá hasonló eszközök forgalma óriási növekedést ért el. Az MP3 cserélő hálózatok megjelenése óta megkétszereződött a digitalis lejátszók iránti kereslet. A tizenévesek mintegy fele rendelkezik már ilyen készülékkel, míg a 18 – 35 év közötti fiatalok 30 százaléka.
A hordozható MP3 playerek piaca egyfajta szemléletváltozás miatt növekszik állítják a szakemberek, az okok közül a zenehallgatási és lemezvásárlási szokások megváltozását emelve ki.
Az MP3 gyűjtős nagy része az internetről szerzi be a hallgatni valót, sok esetben megsértve a szerzőijogokat. A kutatás ugyan nem igazolta, hogy a MP3 file-ok jó része kalózmásolat, de az MP3 file-ok megjelenése láthatóan véget nem érő vitát eredményezett a lemezkiadók, jogvédők és az internetes file-megosztó hálózatok üzemeltetői és felhasználói között.
A lemezkiadóknak rá kell ébredniük, hogy a CD lemezek ideje lejárt, és egyre inkább az alternatív – online értékesítés, iTunes típusú megoldások – lehetőségek felé kell fordulniuk.
A megkérdezettek 25 százaléka használ rendszeresen fizetős letöltő oldalt, míg 19 százalék elismerte, hogy file-cserélő hálózatokat használ MP3 zenéi beszerzési forrásaként.
Ennek ellenére biztató jel a lemezkiadók részére, hogy tavaly az iTunesról, – Apple online zeneboltjából – több zenét és lemezt töltöttek le, mint amennyit a Tower Records és a Borders Music értékesített hagyományos kiskereskedelemi hálózatában.
A megkérdezett fiatalok, – ha már rendelkeztek MP3 lejátszóval – nagyobb érdeklődést mutattak a mobiltelevíziós megoldások, filmletöltések és egyéb multimédiás megoldások irányában is.