Élet-Stílus

Bejött Stockholmnak a dugóadó?

Huszonöt százalékkal mérsékelte a forgalmat, napi több tízezerrel növelte a tömegközlekedésben részt vevő utasok számát, és visszaszorította csúcsidőben a dugók kialakulását a svéd fővárosban ideiglenesen bevezetett forgalomcsökkentő rendszer.

A városvezetés 2006. január 3-a óta hétköznap 6.30–18.30 óra között, napszakok szerint változó forgalmi díjat vet ki az úthasználókra. Az eddigi eredmények szerint 100 ezer járművel jár kevesebb, összesen negyedével lett kisebb a belvárosi forgalom, napi 40 ezerrel több ingázó választja a tömegközlekedést, a gyorsabb haladás miatt módosítani kellett a belvárosi buszok menetrendjét, és 29 százalékkal csökkentek a kiszabott parkolási bírságok. A 2006. július 31-ig tartó hét hónapos kísérleti program után a stockholmiak szeptember 17-én népszavazással döntenek a rendszer tartós bevezetéséről.

A város három célt kíván megvalósítani a forgalomcsökkentő rendszerrel: 10-15 százalékkal mérséklődjön a csúcsidei forgalom a belvárosban; javuljon a város megközelíthetősége; tisztább legyen a környezet. A befolyó bevétel visszakerül a stockholmi régióba, ahol a tömegközlekedési infrastruktúra fejlesztésére fordítják az összeget.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik