A társaság az “A” kategória előírásainak értelmében naponta ellenőrzi a Békéscsaba előtti útszakasz állapotát, a kátyúkat 48 óra alatt kijavítják, a nyomvályúkat regisztrálják és a veszélyessé válás előtt megszűntetik, a kopott felfestéseket pedig pótolják – olvasható a közleményben.
A közlés szerint Kóka János gazdasági miniszter ígéretet tett, hogy kedvező tapasztalatok esetén a közútkezelő országszerte fokozatosan átáll az “A” ellátási szintre. Jelenleg országszerte a “C” szolgáltatási szint van érvényben az állami közúthálózaton. Az európai standardokat tartalmazó “A” kategória a legszigorúbb szinten szabályozza a feladat ellátási gyakoriságokat és kötelezettségeket.
A közlés idézte Kóka Jánost, aki elmondta: a program révén kiderül, hogy a folyamatos toldozás-foldozásnál mennyivel kerül többe, és milyen haszna van annak, ha egy kezdeti nagyobb beruházás után sűrűbben végezik el az ellenőrzést és a javítást. A továbblépésről szóló döntés meghozatalánál a tárca nemcsak a gazdaságossági szempontokat, hanem a baleseti gyakoriságot és az autósok elégedettségét is figyelembe veszi majd.