A nyertes ajánlat sem tartalmazza a beruházásoknál szükséges tízszázalékos tartalékot, és nincs benne a szobrok 650 millió forintra becsült felújítási költsége, az ideiglenes villamosvágány-építés 675 millió forintja és a díszkivilágítás 150 millió forintja sem.
Ilyen állapotban van most a híd (fotó: Darksoder/FN Tudósító)
A fővárosi önkormányzat korábban 13 milliárd forintot tervezett a felújításra, és ehhez kérte az EU-támogatást. Hagyó Miklós szerint egyebek közt azért drágulhat 30-50 százalékkal a felújítás, mert a gazdasági válság miatt ugrásszerűen nőttek a banki finanszírozási költségek, emelkedik az áfa, az acél világpiaci ára és az infláció is. Többletköltséget eredményezhet az is, hogy a tervezettnél később kezdődik a rekonstrukció, és így csökken a kivitelezésre fordítható idő. Pluszköltséget igényel például az is, ha hétvégenként és éjszakánként is dolgoznak majd.
A villamosvágány-építési költség egyébként azért kerül 675 millió forintba, mert a végleges vágányok építése előtt kétszer is szükség lesz ideiglenes vágányokra. A felújítás első ütemében a híd északi felén, majd a déli oldalán is ideiglenes vágány épül, hogy a villamosok mindvégig közlekedhessenek.