A balesetek száma 4,5 százalékkal – 1196-ról 1142-re – csökkent, ugyanakkor a személyi sérüléses balesetek száma 7,5 százalékkal emelkedett. A halálos balesetek száma mintegy 22 százalékkal (18-ról 22-re) nőtt, a súlyos sérüléssel járó eseteké 6,1 százalékkal (66-ról 62-re) csökkent, a könnyű sérüléses esetek száma pedig 12,9 százalékkal (116-ról 131-re) emelkedett.
Az általuk üzemeltetett gyorsforgalmi hálózaton bekövetkező halálos balesetek 27 százaléka az M2-es autóúton, az M0-s körgyűrű déli szektorában regisztrált balesetek fele pedig az autóút 27. és 28. kilométerszelvénye között történt. Az M1-es és M3-as autópályán ugyanakkor 14,6, illetve 42,6 százalékkal csökkent a balesetek száma.
A közlemény szerint a útkategóriák közül az autópályák forgalombiztonsága a legkedvezőbb. A hazai sztrádákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, de az egyes balesetek átlagosan súlyosabbak.
A balesetek okai között első helyen áll a figyelmetlen vezetés (30 százalék), a második leggyakoribb, hogy nem tartják be a követési távolságot (13 százalék), a harmadik pedig a szabálytalan sávváltás (9 százalék).