Amikor Dr. Klaus Draeger, a BMW igazgatótanácsának tagja bejelentette, hogy a BMW kiszáll a Forma-1-ből, a vezető nyilvánvalóvá tette, hogy megmarad a fiatalok képzésére kitalált Formula BMW, az amerikai ALMS hosszú távú versenyeken is indulnak, és folytatják a túraautós versenyzést is.
Most úgy tűnik, a vezető nem a túraautó-vb-re (WTCC) gondolt – ahol jelenleg szintén versenyeznek -, amikor a fenti kijelentést tette. “Szándékosan beszéltünk általánosságban a túraautózásban való részvételről” – mondta Draeger nemrég a brit Autosportnak.
“A WTCC csak egy része a túraautók kínálatának” – ezt már Mario Theissen a BMW Motorsport igazgatója, a Forma-1-es csapat vezetője mondta a magazinnak. “Nem titok, hogy nem vagyunk teljesen elégedettek a tavalyi és idei évi fejleményekkel, de egyelőre nem döntöttünk” – utalt a német vezető arra, hogy a korábbi sorozatos bajnoki címek után a szabályváltoztatások nyomán az utóbbi időben csak epizódszerepek jutnak a csapatnak.
Mario Theissen: egyelőre még nem döntöttek (MTI/EPA)
“Akárhogy is, mi rajthoz állunk majd a túraautó-versenyzésben, folytatjuk a gyári támogatású programjainkat és a privát csapatok kiszolgálását is. De vannak jövőbeli terveink is, amelyekről egyelőre nem beszélhetünk” – fogalmaz talányosan Theissen.
Ha túraautózás, akkor talán a DTM. A 2000-ben újjászerveződött Deutsche Tourenwagen Masters sorozat ugyan már csak két gyártó, a Mercedes-Benz és az Audi versengéséről szól, de igen népszerű a nézők körében.
Az autókereskedelemben ez a két márka a BMW legfőbb ellenfele, nem lenne meglepő, ha a versenyzésben is összekerülnének.
Ugyanakkor a DTM résztvevői is szeretnének újabb gyártókat bevonni épp ezért nemrég bejelentették, hogy befagyasztják a fejlesztéseket 2010-re, s 2011-re egy új szabálytervet hoznak létre. Ez kedvezhet egy új belépőnek, pl. a BMW-nek.
A DTM egyre terjeszkedik, a német pályák mellett már négy másik európai országban rendeznek versenyeket. Az eredeti 1984-1996 közötti sorozatban BMW-k is rajthoz álltak, három bajnoki címet is szereztek.