A 19. század végének hangulatát idéző állomásépület felépítése része a tavaly megkezdett, összesen 2,2 milliárd forintba kerülő múzeumgyarapító programnak. Ebben 4 ütemben gazdagodik a Szentendrei Skanzen. Közülük a leglátványosabb az összesen 1400 négyzetméteres hajdani vasútállomás az eredeti pénztárral, váróteremmel, információs irodával és csomagmegőrzővel. A látogatók a jegyváltás után innen indulhatnak a meglévő 7 és az alakuló 8. tájegység több mint 200 épületegyüttesének felfedezésére.
A hazai tájak jellegzetes épületei közötti barangolás megkönnyítésére – a fejlesztési program keretében – szintén tavaszra készül el a skanzenvasút. A tájegységek között kanyargó, 2,4 kilométer hosszú pályán egy 1927-ben üzembe állított, magyar szabadalom alapján készült Ganz-Jendrassik motorvonat zakatol majd. Az aprólékos munkával restaurált, zöld-fekete színű vonat egyszerre 100 utast szállíthat.
Javában tartanak az észak-magyarországi falu felépítésének előkészületei. Ez a beruházás az Ipolytól a Bodrogig terjedő régió 27 településének 45 épületét foglalja magába. A múzeum munkatársai által kiszemelt régi házakat, melléképületeket darabokra szedik, elszállítják, a Skanzenben pedig újra összerakják. A berendezés is eredeti: hozzávetőleg 6 ezer, a hajdani portákon használt tárgyat, köztük edényeket, szerszámokat gyűjtöttek össze.
Ugyancsak jövőre adják át a nyitott muzeológiai műhelyt, ahol a régészek, muzeológusok munkáját ismerhetik meg az érdeklődők és elméleti képzésben is részesülhetnek.