Európában tavaly 7,8 százalékkal esett vissza az új autók eladása a hitelválság és a vásárlási kedv hanyatlása miatt. Ezzel az értékesítés tizenöt éves mélypontra került – tette közzé csütörtökön az ACEA autóipari szakmai szövetség.
A legnagyobb havi csökkenést tavaly novemberben regisztrálták, amikor 25,8 százalékkal esett vissza az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest a térségben: az Európai Unióban – Málta és Ciprus kivételével -, illetve az Európai Szabadkereskedelmi Szövetséghez (EFTA) tartozó országokban.
A nyugat-európai piac 8 százalékkal, az új uniós tagországok autópiaca csak 1 százalékkal zsugorodott tavaly. Az ACEA adatai szerint tavaly a térségben 14 712 158 új autót helyeztek forgalomba.
A legnagyobb visszaesés a PSA Peugeot Citroen-csoportnál következett be, 9,1 százalék, a Renault-modellek értékesítése 6,9 százalékkal, a Fiatoké 5,5 százalékkal a Volkswageneké 4,4 százalékkal, a BMW-é 3,5, a Daimleré 6 százalékkal.
A General Motors, a Chrysler és a Ford európai eladásai 13,9, 22,5, 5,2 százalékkal zsugorodtak, míg a Nissan 8,8 százalékkal növelte eladásait.