Várhatóan ez lesz a Volkswagen legtöbb piacon megjelenő modellje, ezért komoly munka előzte meg a névválasztást. Az Amarok név az Észak-Kanada és Grönland vidékein élő inuit nép nyelvéből származik, s “farkast” jelent. A farkas az eszkimók e népcsoportja körében az állatok királya, aki erejével és kitartásával emelkedik a vadon többi lakója fölé. A latin nyelvekre is fordítható szó szerinti jelentés ugyanakkor a “szereti a köveket”, ami szintén illik új pickup modellhez.
A teljes egészében új fejlesztésű Amarok duplafülkés és összkerékhajtású pickupként mutatkozik be, de a későbbiekben a szimplafülkés változat is megjelenik. Az új modell hajtásáról common-rail turbófeltöltésű dízelmotor gondoskodik. Korábban a VW nyolc liter alatti átlagfogyasztást ígért.
Képek a VW Farkasról
A tanulmányautó 5,18 méter hosszú volt, amelyből 1,55 méter jutott a platónak, amelyre felfér egy szabvány európai raklap. Nincs kétségünk afelől, hogy a sorozatgyártású kivitel is hasonló lesz. Készül majd elsősorban munkára szánt kivitel, de jobban felszerelt “utcai” variáns is megvásárolható lesz.
Argentínában, a Volkswagen Buenos Aires környéki “Pacheco” üzemében készül majd az Amarok. Az európai piacokra a tervek szerint 2010 nyarára érkezik meg.