Korábbi tervek szerint mesterséges dugókkal kényszerítették volna biciklire, villamosra, metróra a fővárosiakat. A közfelháborodás gyorsan “elintézte” a tervet. Most azonban sokan úgy érzik, visszatért a rossz szelleme. A budai oldal rakparti részén jóformán biciklizni is alig lehet, a munkagépek és sitthegyek miatt. Tavaly óta a villamos sem jár, ezen a szakaszon, így a pótló busz is csak a dugóban araszol.
Az eredeti tervek szerint május végére elkészült volna a 19-es és 41-es villamosok új pályája, azonban előre nem látható akadályok hátráltatták a munkát – tájékoztatta lapunkat a beruházás kommunikációját végző Café PR.
Drámai fordulat
Az új budai főgyűjtőcsatorna építése során egy 19. századi ciszternarendszerre bukkantak a kivitelezők az Ybl Miklós téren. Ipari műemléknek minősül, ezért meg kell menteni. A feltárás, a kulturális örökségvédelmi vizsgálatok és a csatornaépítés áttervezése jelentősen lelassította a kivitelezést – közölték a beruházó részéről. A szakemberek szerint, amennyiben újabb előre nem látható akadály nem jelentkezik, legkésőbb augusztusra befejeződik a kivitelezés a Várkert rakparton, és újra közlekedhetnek a 19-es és 41-es villamosok, egyúttal az értékes műemlék megmentése is sikeresen teljesül.
Egy kis ízelítő (Vezess.hu)
De miért nem lehetett mindezt megvárni a rakpart, Halász utca és Margit híd közti lezárásával? A válasz szerint mind a rakpartlezárás, mind az Árpád fejedelem útja-Üstökös utca csomópont átépítése és az azt megelőző közműépítések az eredeti tervek szerint meg kellett, hogy előzzék a Margit híd felújításának tervezett kezdési időpontját, amely a döntés idején még augusztus 1. volt.
Továbbá a rakparti és Árpád fejedelem úti korlátozásoknak a nyári jún. 15-aug. 20. közötti időszak a legkedvezőbb a nyári általános forgalomcsökkenés miatt.
De merre meneküljünk?
A budai észak-déli közlekedés lehetséges alternatív útvonala a rakpart teljes megnyitásáig a budai körút – ajánlja a beruházó.
A harmadik ok pedig, hogy a főváros vezetése részéről elvárás volt, hogy legkésőbb szeptember 15-ig az alsó rakpart teljes hosszában induljon meg a forgalom, szűnjön meg az építéssel járó forgalomzavarás. Mindezek miatt nem lehetett tovább várni az alsó rakparti munkák elkezdésével. Továbbá az is kedvező, hogy az Árpád fejedelem útján a forgalom korlátozása ennek „árnyékában” történik – áll a válaszban.
Megint a metró
Nem lehet a fentiek nyakába varrni, de külön büntetésként hat az észak-déli budai Duna-parti forgalomra, hogy a Műegyetem rakpartot is lezárták egy évre a 4-es metró építése miatt. A rengeteget csúszó metróépítés miatt viszont a Műegyetem rakpart lezárását a metróépítés határidőre való befejezése miatt nem lehetett tovább halasztani.