A karácsony előtti időszakban a lakosság együttesen több mint 2,5 milliárd forintért vásárolt szezonális csokoládé termékeket és ünnepi ajándékcsomagokat a 2008-as, november-januári szezonban. Ez 20 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Mennyiségben a bolti eladások 940 tonna körül alakultak, ez 12 százalék plusz az előző évhez képest – derül ki öbbek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat felméréséből.
A szaloncukor esetében a kiskereskedelem forgalma meghaladta a 4 milliárd forintot, mennyiségben pedig mintegy 3 600 tonnát ért el.
Az ünnepi édességek legnépszerűbb szegmense továbbra is az üreges figura. Azon belül a Mikulás-figurák elvitték a november-januári, értékben mért forgalom 87 százalékát. Mellettük karácsonyfa díszekre 6, míg az egyéb csokoládé figurákra 9 százalék jutott.
Az ajándékcsomagok közül legkedveltebb a hagyományos Mikulás-csomag, tavaly közel 400 millió forintos forgalommal. Főleg a játékot is tartalmazó csokoládé csomag eladása csökkent. Így is több mint 200 millió forintért adtak el belőle, hasonlóan az adventi kalendáriumhoz.