Kisebbfajta sokkot okozott, amikor a BMW néhány héttel ezelőtt bejelentette, év végén kiszáll a Forma-1-ből. A hír világgá kürtölése után a német gyár azonnal vevőkeresésbe kezdett, szó volt arról, hogy esetleg Peter Sauber visszavásárolja az istállót, de végül egy befektetési társaság lett a befutó.
Megmenekültek Heidfeldék (MTI/EPA)
A BMW nem közölte a kedden aláírt szerződés anyagi részleteit, de annyit tudatott, hogy a vállalat közép-európai érdekeltségi körbe tartozik. A céget a svájci Lionel Fischer képviseli majd az istálló tulajdonosi körében, miután Peter Sauber korábbi tulajdonosnak megmaradt 20 százalékos részesedése.
Kedden a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy határozott, hogy a 2010-es világbajnoki sorozatban a Lotus F1-es csapata kapja meg a 13. rajtengedélyt, de hozzátette, amennyiben a BMW-Saubernél rendeződik a tulajdonosi kérdés, ott lehet a jövő évben, ha valamelyik istálló mégsem áll rajthoz. Közben a szervezet egyeztetéseket kezdeményezett a többi F1-es istállóval a további bővítésről, egy esetleges 14 csapatos mezőny létrehozásáról.
“Örülünk, hogy a FIA úgy nyilatkozott, lehet helyünk a 2010-es vb-sorozatban – írta közleményében a BMW. – Reméljük, hogy a jövő évi első futamon rajthoz állhatunk.”
Folyamatosan frissülő Forma-1 hírek a Vezess.hu oldalán – kattintson!