Élet-Stílus

Káosz lehet a Malajziai Nagydíjon

Több pilóta aggódik a vasárnapi Malajziai Nagydíj késő délutáni rajtja miatt, úgy vélik, hogy a helyi idő szerint 17 órás start következtében a verseny végén már nagyon rosszak lehetnek a látási viszonyok, ezzel jelentősen nő a balesetveszély.

Az európai tévénézők kedvéért – ahogy egy hete az ausztrál futam – a most hétvégén esedékes Forma-1-es Maláj Nagydíj is a hagyományos 14 órás kezdés helyett 17 órakor rajtol.

A melbourne-i futam után több versenyző is panaszkodott arra, hogy a verseny végére a naplemente és a megnyúlt árnyékok miatt jelentősen romlottak a látási viszonyok.

Szepangban is hasonló lesz a helyzet, ráadásul a egész hétvégére esőt, viharokat, felhőszakadásokat jósolnak a meteorológusok – vasárnapra 80 százalékos valószínűséggel.

Nico Rosberg, a Williams német pilótája szerint a késői kezdés és az időjárás együtt káoszhoz vezethet szepangi versenyen.

„Ha a monszun leszakad, a versenyt le kell állítani, mert akkora vízben nem tudunk versenyezni. Szerintem nem jó a késői futam, jelentősen növeli a veszélyt. Nagyon rosszak a látási viszonyok, némelyik kanyarban nem látszik a pálya széle… Ausztráliában a lemenő nap a szemembe sütött – a versenyzés nem erről szól! Nagyon remélem, hogy az illetékesek mielőbb újragondolják ezt” – így Rosberg, aki szerint „már az is sokat segítene, ha csak egy órával előrébb hoznák a futamot”

Nem csak Rosberg aggódik a látási viszonyok miatt (MTI/EPA)

Nem csak Rosberg aggódik a látási viszonyok miatt (MTI/EPA)

Nakadzsima Kazuki, Rosberg csapattársa is sötéten látja a helyzetet – a japán pilóta amondó: „Amennyiben a homály még esővel is párosul, akkor nagy gondok lehetnek Szepangban.”

Mivel Szepang jóval közelebb fekszik az egyenlítőhöz, mint Melbourne, így azt is szem előtt kell tartani, hogy az alkonyi időszak nagyon rövid, szinte nincs is, azonnal sötétedik.

Akár esik, akár nem, a sűrű felhőzet szinte garantált, azaz az ausztráliai futamnál már eleve sötétebb lesz, a napnyugta vasárnap 19.21-es időpontja így azt jelenti, hogy a futamnak bő félórás játéktere marad, ami nem sok, ha az esőt, és az esetleges biztonsági autós periódusokat is beleszámítjuk.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik