Ha a közgyűlés is támogatja a javaslatot, a BKV-tarifákhoz igazodva emelkednek a parkolási díjak a belvárosban maximum 30 százalékkal. A jelenlegi 430 forintos várakozási díj 580 forintra, két BKV-jegy árára drágulna. A legolcsóbb 115 forintos parkolási díj pedig 145 forintra emelkedne.
A díjemelés mellett a jelenleg ingyenes főutakon, például a XI. kerületi Bartók Béla úton is fizetőssé válna a parkolás, de Csepelen és Óbudán is új fizető zónákat jelölnének ki, csakúgy, mint az Alkotás és az Attila utcában, valamint a Krisztina körúton.
Az V. és a VI. kerület szorgalmazására a színházak, a szórakozónegyedek környékén pedig az esti órákban is fizetni kellene a parkolásért.
Az átláthatóság megteremtésére a Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes által jegyzett tervezet egy parkolási és közlekedésfejlesztési keret létrehozását javasolja. A keretbe a parkolásból származó bevételek kerülnének, amiből a tömegközlekedést fejlesztenék, és P+R parkolókat hoznának létre.
Változna az a gyakorlat is, amely szerint jelenleg 53 ezer parkolóhely van a díjfizetős zónában, s eközben 64 ezer ingyenes lakossági engedélyt adtak ki. A jövőben egy háztartás maximum két parkolási engedélyt kaphat, az egyiket ingyen, a másikat 50 százalékos árért.