A budapesti székhelyű, olcsó jegyes légitársaság Airbus A-318-as típusú repülőgépe magyar idő szerint 5 óra 20 perc körül már a kifutópályán volt, felszállni készült, amikor – a román híradások szerint – a kapitány jelentette, hogy tüzet észlelt az egyik hajtóműnél.
Kázmér Natasa az MTI kérdésére telefonon úgy pontosított: a kapitány a hajtómű meghibásodását jelentette, és azt lehetett látni, hogy a hajtóműből füst áramlik ki, miközben a gép felszállni készült. Hozzáfűzte, hogy valóban tűzoltókocsik érkeztek a helyszínre, hiszen minden ilyen riasztás esetén szinte automatikusan kiszállnak, de nem volt szükség beavatkozásra.
Füst áramlott
A gép személyzete a meghibásodás észlelése után leállította az említett hajtóművet, de a másikkal a gép maga gurult be a parkolóhelyre. Így tehát nem volt szükség a – helyfoglalás szerinti – nyolcvanegy utas “megmentésére”, normális körülmények között szálltak le a gépről – mondta a szóvivő.
A román híradások egyértelműen tűzről, a motor “kigyulladásáról” adtak hírt reggel és a délelőtt folyamán. A bukaresti Henri Coanda repülőtér szóvivője a Realitatea román hírtelevíziónak elmondta, hogy biztonsági szempontból nincs különbség a fapados és a normál árú járatok között.
Fél napot késik
Kázmér Natasa az MTI-nek azt is elmondta, az utasokkal közölték, hogy közel félnapos késéssel fogják őket Budapestre szállítani. Délutánra ugyanis megérkezik Bukarestbe egy másik repülőgép, amely magyar idő szerint várhatóan 16 óra 40 perckor indul Budapestre.
A légitársaság szóvivője felhívta a figyelmet arra, hogy új légiflottáról van szó, a gépek átlagéletkora három év. A Wizz Air gépeinek műszaki megbízhatósága 99,8 százalékos, ez a világon az egyik legjobb mutató.