Élet-Stílus

Räikkönen nem beszél a kémügyről

Csütörtökön még csak az újságírók kérdéseire kellett válaszolniuk a pilótáknak, holnap a szabadedzésekkel már kezdetet veszi a 21. Magyar Nagydíj. Az esélyesek egy valamiben egyetértenek: az idény egyik legnehezebb futama vár rájuk vasárnap.

Kapcsolódó linkek

forma1.lap.hu
sport.lap.hu

Az összetett pontversenyben negyedik Kimi Räikkönen nem volt hajlandó a Ferrari-McLaren kémügyről nyilatkozni a XXII. Forma-1-es Magyar Nagydíj első hivatalos sajtótájékoztatóján, a Hungaroringen.

“Keményen dolgoztunk az elmúlt héten, a Nürnburgringen nem volt szerencsém az előző futamon, hiszen szétment a hidraulika az autóban. Úgy gondolom, ha sikerül technikai hibák nélkül megúsznunk a hétvégét, akkor eredményesek lehetünk” – mondta a Ferrari “Jégembernek” becézett finn pilótája, aki pályafutása során eddig 12 futamgyőzelmet mondhat magáénak.


Räikkönen nem beszél a kémügyről 1

A finn nem volt bõbeszédû (MTI)


“A finn szurkolók közül nagyon sokan jönnek Magyarországra, remélem örömöt okozok majd nekik” – tette hozzá Räikkönnen, akit számos újságíró próbált szóra bírni a nemrég kirobbant kémüggyel kapcsolatban, ám ő hangsúlyozta, hogy személy szerint őt egyedül a versenyzés érdekli, és a Ferrari titkos dokumentumairól szóló történet fejleményeiről kizárólag a napilapokon keresztül szerzett tudomást.

A világbajnoki pontverseny állásával kapcsolatban a 27 éves finn hozzátette: “A németországi futam előtt azt mondtam, hogy van még esélyem a bajnoki címre. Nos, nekem nem jött össze az a verseny, ugyanakkor nem sok minden változott a világbajnokságért folytatott küzdelemben.”

A sajtótájékoztatóra hivatalos volt a kétszeres világbajnok, címvédő spanyol Fernando Alonso is, ám csapata, a McLaren-Mercedes arra kérte a szervezőket, hogy tekintsenek el megjelenésétől.

—-Kubica a lengyel szurkolóknak bizonyítana—-

A német BMW-Sauber istálló két pilótája közül Nick Heidfeld tavaly harmadik lett a Forma-1-es Magyar Nagydíjon, az akkor debütáló Robert Kubicát viszont utólag kizárták – de mindketten kijelentették, szeretnek a Hungaroringen versenyezni.

“Tavaly harmadik lettem, az volt életem első dobogós helyezése, egyszerűen hihetetlen verseny volt. Budapesten augusztusban általában nagy hőség vár minket, de az elmúlt évben teljesen kiszámíthatatlan volt az időjárás” – emlékezett vissza Heidfeld a csütörtöki sajtótájékoztatón.


Räikkönen nem beszél a kémügyről 2

Kubica tavaly itt debütált (MTI)


“Rengeteg szép emlékem van a Hungaroringről, hiszen 1999-ben, még a Formula 3000-ben győztem a Hungaroringen. Elképesztően technikás pályáról van szó, amely a hétvége elején általában még elég koszos. Nem sok hely van, ahol előzni lehet, ennek ellenére szeretek itt versenyezni” – folytatta a 30 éves német versenyző.

Hasonlóan bizakodik a lengyel Kubica is, aki várhatóan szinte hazai pályán érezheti majd magát a Hungaroringen: “Nagyon jó újra Magyarországon lenni, hiszen tavaly itt mutatkoztam be a Forma-1-ben. Úgy érzem, az azóta eltelt idő alatt sikerült beilleszkednem, így nagyon várom már a futamot. Különösképpen szeretnék majd bizonyítani a lengyel szurkolóknak, akik remélem, minél többen buzdítanak majd.”

Kubica tavaly a pontszerző hetedik helyen ért célba, ám az élete első F1-es futamán remeklő lengyel pilóta autóját az előírtnál két kilóval könnyebbnek találta a versenybizottság, ezért utólag diszkvalifikálták.

“Szeretem ezt a pályát. Rendkívül különleges, hiszen nincsenek benne üresjáratok, folyamatosan dolgozni kell. Úgy gondolom, az ilyen technikás versenyek kedveznek az istállónak, Monacóban is jól teljesítettünk, itt még jobbak szeretnénk lenni.” – tette hozzá.

—-Hamilton tavaly hibázott—-

A Forma-1-es világbajnokság egyéni pontversenyében éllovas brit Lewis Hamilton tavaly még a GP2-sorozat versenyzőjeként érkezett a Hungaroringre, idén azonban már a királykategóriában bizonyíthat. “Az elmúlt évben hibáztam a GP2 időmérőjén, így a rajtrács végéről indulhattam csak. Nagyon jó lecke volt ez számomra, hiszen sokkal jobban megismertem a pályát. Úgy gondolom, az elmúlt héten nagyon jó munkát végeztünk a jerezi tesztelésen. A körülmények is hasonlóak voltak, mint amilyen Magyarországon lenni szokott” – mondta a 22 éves Hamilton.


Räikkönen nem beszél a kémügyről 3

A világbajnokság éllovasa (MTI)


“Igazi klasszikus pályának számít a Hungaroring. Tele van elképesztően technikás kanyarokkal, gyorsítókkal és lassítókkal” – tette hozzá a McLaren-Mercedes brit tehetsége. Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója egyértelműen fogalmazott: “Növelni akarjuk az előnyünket a világbajnoki pontversenyben. Persze, ha esik az eső, akkor ez a pálya képes hatalmas meglepetésekkel szolgálni”.

Hamilton jelenleg 70 pontjával vezeti a világbajnokságot, két ponttal megelőzve csapattársát, a spanyol Fernando Alonsót, valamint 11 ponttal a brazil Felipe Massát (Ferrari).

—-Massa nem foglalkozik a kémüggyel—-

Felipe Massa, a Forma-1-es Ferrari pilótája úgy véli: a versenyzőknek nem érdemes foglalkozniuk a nemrég kirobbant kémüggyel, nekik a viadalra kell összpontosítaniuk. “Ilyen világban élünk, ez a valóság. Szerintem természetes, hogy néhány külső dologgal megpróbálnak minket kizökkenteni a megszokott ritmusból. Tény, hogy ez a sportban nem túl szép dolog, de hozzátartozik a mai világhoz” – mondta az olasz csapat sajtófogadásán a 26 éves brazil.

A vasárnapi Magyar Nagydíjjal kapcsolatban egyelőre nem akart jóslatokba bocsátkozni a mezőny egyik legalacsonyabb – mindössze 166 centiméter magas – tagja: “Elképesztően fontos verseny ez a világbajnokság szempontjából, ezért a teljes csapat százszázalékos odafigyeléssel koncentrál. Nagyon erősek az ellenfeleink, de ha megteszünk mindent a sikerért, akkor nem lehet baj”.

“Ez a pálya azért nem olyan lassú, mint amilyennek látszik, hiszen a kanyarokat rendre nagy sebességgel kell bevennünk. Szeretek itt vezetni, de azért nagyon kemény dolgom van” – tette hozzá Massa.

Az Európa Nagydíjon két héttel ezelőtt nagy port kavart, hogy öt körrel a vége előtt az élen haladó Massa meglökte Fernando Alonsót, miközben a spanyol megelőzte őt: “Én pilóta vagyok, akinek az elsődleges célja, hogy megnyerje a versenyt. A vezető helyen természetesen az volt a célom, hogy megtartsam a pozíciómat, az emberek ezt akarják látni. Ráadásul úgy gondolom, más dolog az, ha valakivel csak súroljuk egymást és más az is, ha kilökik. Én nem követtem el semmi szándékosat, egyszerűen rosszkor voltam rossz helyen” – mondta a történtekről a dél-amerikai pilóta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik