A tájékoztatás szerint a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az autópálya építésének menetrendjét úgy ütemezte, hogy mire Pécs Európa kulturális fővárosa lesz, a Budapest–Pécs távolságot végig gyorsforgalmi úton lehessen megtenni.
„Az M6-os autópálya már elkészült Érdi-tető és Dunaújváros közti szakasza után folyik a Budapest és Érdi-tető közti út építése, és a szaktárca már kiírta a pályázatot a köz- és magánszféra együttműködésében megvalósuló Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti szakaszaira is” – áll a közleményben.
A Dunaújváros és Szekszárd közötti 67 kilométeres szakasz koncesszióba adására vonatkozó közbeszerzési eljárást még 2007 őszén kiírja a közlekedési tárca. „A szaktárca és Paks város önkormányzata nem az eredetileg tervezett nyomvonal módosításáról, hanem egy további, a várost elkerülő út megépítéséről egyeztet. A minisztérium jelenleg azt várja, hogy a város önkormányzata megküldje a tárcának a megállapodás tervezetét” – írták.