Élet-Stílus

Interneten hódítanak a Karib-tenger kalózai

A Walt Disney-vezér Bob Iger a Las Vegas-i Consumer Electonics Show első napján bejelentette, hogy cége több online játék fejlesztését is megkezdte. A Disney tervezett célközönsége továbbra is a gyermekek.

Mickey egér alkotói nem kisebb célt tűztek maguk elé, mint hogy meghódítják az online játékosok népes táborát legújabb – sikerfilmeikhez kapcsolódó – játékaikkal. A legnagyobb szórakoztatóinformatikai kiállítás egyik legérdekesebb bejelentésének számít az a hír miszerint a Disney beszáll az online játékok fejlesztésébe. Ez azért meglepő, mivel eddig nem látszott különösebb jele annak, hogy a hatalmas szórakoztató monstrumot érdekelné az internet ezen szeglete.

Az tény, hogy játékosok milliói üldögélnek naponta kedvenc online világuk aktuális kalandjai előtt az úgynevezett massive multiplayer játékokban, s fizetnek valamilyen konstrukcióban sok milliót az ilyen bonyolult programok fejlesztőinek, üzemeltetőinek. Úgy tűnik a Disney vezetői is ráébredtek arra, hogy ezen a piacon még nem szereztek hídfőállást, de a mostani bejelentéssel úgy látszik ezen a területen is hamar Disney logóval ellátott programok is versenybe szállnak.

A legígéretesebb tervek a kalózok világa vezetik majd a játékosokat, majd Karib tenger kalózai mintára, illetve a Toy Story rajzfilmvilágának Buzz és Woody által lakott részeit kalandozhatják majd be a fiatalabbak.

A sok évvel ezelőtt Richard Garriot által megálmodott Massive Multiplayer Online játékok térhódítását mutatja az is, hogy a Sony, a Blizzard és az Electronic Arts is hatalmas bevételekhez jut a különböző konstrukciókban megvehető, előfizethető online játékokból. A játékoknak valós világba is kinyúló – valódi pénzre váltható – eszközrendszere megélhetést biztosít a játékokkal foglalkozó információs oldalaknak, aukciós oldalaknak és rajongói site-oknak is. A legnagyobb játékokban megjelenő virtuális fizetőeszközök eszközök, felszerelések, valódi dollárokért megvásárolhatók, előnyökhöz juttatva az élelmesebb, vagy gazdagabb játékosokat.

A legnagyobb online közösségek egyike a Second Life, ma már valódi hirdetési felületeket kínál a játékban, a Reuters nonstop hírügynökséget üzemeltet az online világban „élő” játékosok számára, s a Dell saját üzemet épített ugyanebben a világban.

A Disney most ebbe a közösségi rendszerbe szeretne bekapcsolódni, mivel érezhető, hogy az internet egyre több időt hódít el a hagyományos szórakoztatástól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik