Élet-Stílus

Nem csökkent a kamionforgalom a falvakban

Elsődleges cél a kisebb települések kamionforgalmának csökkentése volt, ám úgy tűnik, nem jött be a főutak fizetőssé tétele.

Alig csökkent a kamionforgalom azokon a településeken, ahol a kamionok már csak úgy hajthatnak át, hogy megveszik az autópálya-matricát – számol be a Független Hírügynökség. Mindössze egyszázalékos visszaesést mértek, a fuvarozók szerint azért, mert sok helyre másképpen nem tudnak eljutni.

Az áprilisban bevezetett kormányrendelet számos főutat fizetőssé tett, ahol a teherautók csak az autópálya-matrica megvásárlásával haladhatnak. A kormány abban bízott, hogy ettől a kamionforgalom az autópályákra terelődik majd.

De nem így történt, amin a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének társelnöke egyáltalán nem csodálkozik. Galambos István szerint ugyanis nincs elég autópálya, fuvarozni viszont mindenhova kell. Még a kisebb utakon is, amelyeket egyébként a mérések szerint akár 30 ezerszer is jobban megterhel egy kamion, mint egy hagyományos autó.

Szakemberek szerint csökkenthető lenne a falvakon keresztülmenő tranzitforgalom, ha a nemzetközi fuvarozók egy részét rákényszerítenék arra, hogy az úgynevezett gördülő országutakat használják, vagyis vonaton szállítsák a kamionokat. A kamionosok szerint viszont ez a módszer 20 százalékkal drágább, és jóval körülményesebb is. Magyarországon ugyanis csak két pályaudvar tudja fogadni a kamionokat, az egyik Kiskundorozsmán, a másik pedig Sopronban van.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik