Hogy mi jön létre az autók és a robotok, valamint a mesterséges intelligencia ötvözéséből? Nos, a válasz a fejlesztők szerint rendkívül egyszerű: a RoboCar. Az 50 év múlva az utakon közlekedő járművek valóban intelligensek lesznek, önmaguktól elhozzák majd a gyermekeket az iskolákból vagy az edzésről, képesek lesznek függőlegesen parkolni, ezáltal helyet takarítva meg, mindig az adott igényeknek átalakulni sport-, túra- vagy éppen családi konfigurációba, és akár napenergiával, akár mérgező gázokkal működni.
A RoboCar 2057 Design Challenge bemutatót a Los Angeles Auto Show keretében rendezték meg. Fontosságára jellemző, hogy számos nagy és jelentős autógyártó képviseltette magát, jelen volt az Audi, a General Motors, a Honda, a Mazda, a Mercedes-Benz, a Nissan, a Toyota és a Volkswagen. Az Audi dizájnrészlege által bemutatott Audi Virtuea Quattro hidrogénnel működik, és holografikus projektorokkal is felszerelhető. A General Motors a GM-Onstar ANT terveit állította ki. A jármű az intelligens kábelezésnek köszönhetően bármikor átalakítható és képes lesz kikerülni a dugókat.
A jövõ autóit álmodták meg
A Honda a napenergiával működő One to the Power of Fourral képviseltette magát, amely akár más hasonló autókkal is kapcsolatba léphet és összeállhat egy nagyobb járművé. A Mazda a Motonari RX-szel jelentkezett, amelynél a szenzoroknak és a nanotechnológiának köszönhetően a gépkocsi és a vezető eggyé válhatnak. A Mercedes-Benz által bejelentett Silverflow a Terminator filmben lévő T1000-hez hasonlóan különböző formájúvá tud válni, az építőelemei fémalapú részek, amelyek mágneses mezők segítségével alakíthatók.
A Toyota a Biomobile Mecha-val jelentkezett, amely a levegőben lévő káros és mérgező anyagokból nyeri a működési energiáját és amely vízszintes és függőleges irányba is ki tud bővülni. A Nissan tervezői a Nissan OneOne-t alkotnák meg, amely egyszerre szállítóeszköz és személyi asszisztens. Megbízható például a gyermekek iskolába és edzésre vitelével, majd az onnan való haza szállításával. A OneOne ezenkívül képes felemelkedni, szinte függőleges helyzetbe felállni vagy jobban az útra feküdni. A Volkswagens amerikai dizájnközpontja a kétkerekű, cseppformájú Slipstream-mel rukkolt ki, amely álló és fekvő helyzetben egyaránt képes haladni.
A beérkezett ötleteket Tom Matano, az Academy of Art University, Imre Molner, a Detriot College for Creative Studies, valamint Stewart Reed, a Pasadena Art Center College of Design munkatársai bírálják el és ők választják ki a nyertest is. A zsűri tagja még Chris Myers is, aki szintén az Academy of Art University oktatója.