Élet-Stílus

A halhatatlan

A Land Cruiser immár öt évtizede az igazi 4x4-esek mezőnyének meghatározó szereplője. A Toyota terepes famíliájának legnagyobb tagja mélyreható fejlesztésen esett át.

Ha létezik elpusztíthatatlan autó, akkor a Land Cruiser valóban az. A Toyota nagy terepjárója a bolygó minden földrészén ikonnak számít a 4×4-esek között, s ha valahol komoly igénybevételre, nehéz útviszonyok közé kell autót választani, akkor szinte biztos, hogy a Land Cruiserre esik a választás. Így aztán a Landy jól teljesít a sivatag homokjában, az ausztrál Outbackben, az Antarktiszon vagy éppen Izland kősivatagjain.

A közel háromtonnás monstrum előző generációja 1998 óta volt megbízható társa tulajdonosainak, a váltás tehát nem is jött hamar. Az újdonság minden tekintetben vadonatúj – csak a koncepció maradt a régi. A legfontosabb szempont a nagyszerű terepképesség, a maradéktalan megbízhatóság volt, s e mellett az új Land Cruiser a luxusautók közé is befurakodik.

A kétféle felszereltséggel kapható, hatalmas autó alapkiviteléhez ugyanis többek között könnyűfém keréktárcsa, kulcs nélküli ajtónyitás, bőrrel bevont volán, tíz légzsák, LED-es hátsó lámpák, kilenc hangszórós, CD-lejátszós hifi is tartozik. Míg az alapváltozat csak ötüléses, a Luxury néven futó elitmodellben hét ülés van: a hátsó kettő a csomagtartóban található, s ha nincs rájuk szükség, egyenként felhajthatók a raktér oldalfalai mellé.


A halhatatlan 1

A két ülésen túl a drágább LC teljes bőrkárpitot, 20 colos felniket, négy fűthető ülést, hűtőládát, négyzónás klímaberendezést, fabetétet, esőérzékelőt, automatikus fényszórókat kapott. Valamint olyan multimédiás fedélzeti szórakoztató és navigációs rendszert, amelyhez tolatókamera is tartozik.

Egy vérbeli terepjáró lényege azonban a technika, s ennek a Land Cruiser sincs híján. Az olcsóbb modellen a KDSS nevű dinamikus menetvezérlő-rendszer kanyarban a stabilizátorok hidraulikus úton történő szabályozásával csökkenti a karosszéria dőlését, azaz stabilabbá teszi a nagy testű autót. A drágább verzióban e rendszer fejlettebb változata található meg, amely képes a lengéscsillapítók és a rugók keménységét menet közben változtatni. Ezek mellett bekerült a modellbe a hegymeneti elindulássegítő (induláskor nem engedi viszszagurulni az autót, amíg a vezető a fékről átteszi a lábát a gázra), a lejtmenetvezérlő (a gázt és féket automatikusan szabályozva, egyenletes sebességgel levezeti az autót a meredek lejtőn).

Az eddig kapható benzinmotor megújult, a 4,7 literes V8-as most már 288 lóerős. Jóval keresettebb lesz viszont a teljesen új dízel, amely a Toyota első V8-as, biturbó gázolajos motorja – e gép 286 lóereje és 650 Nm-es nyomatéka illik leginkább a hatalmas terepjáróba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik