Élet-Stílus

Kellemes utazás

Journey, azaz utazás a neve a Dodge Frankfurti Autószalonon debütált, új modelljének. Egyszerre kell sokoldalú, gyerekbarát, rugalmas utas- és csomagterű kocsinak, valamint terepjárónak lennie.

Az autógyártók soha nem adják fel; bár már több ízben bebizonyosodott, hogy univerzális autó nem létezik, mindig akad egy-egy tervezőcsapat, amely ilyen jellegű modell tervezésébe vágja a fejszéjét. Gyártója szerint a Dodge világautója a rugalmasság és a variálhatóság újfajta kombinációját nyújtja sportos és szexis csomagban. A Journey olyan praktikus, mint egy egyterű, olyan kényelmes, akár egy személyautó, és terepen is otthon érzi magát.

A piac majd eldönti, hogy e célok menynyire váltak valóra, az viszont kétségtelen, hogy a Dodge sokat ad a vásárló pénzéért. Az alapkivitel ötüléses, de rendelhető 5+2 üléses változat is. Az utastér tágasságát a 2,89 méteres tengelytáv alapozza meg, a kabin használati értékét pedig a számtalan kisebb-nagyobb tárolóhely, például a felhajtható első utasülés alatti rekesz, illetve a padlóban kiképzett, kivehető és mosható béléssel ellátott, fedeles mélyedések növelik.


Kellemes utazás 1

A Journey utastere olyan, mint egy színház nézőtere: minden üléssor magasabban van az előzőnél, így még a gyerekek is jól kilátnak. Az idősekre is gondoltak a tervezéskor: a hátsó ajtók 90 fokban nyílnak, hogy sokkal könnyebb legyen a ki- és a beszállás – legalábbis a második sorba. A szokásos biztonsági tartozékok mellett a függönylégzsák mind a három üléssor utasait óvja, illetve rendelhető tolatókamera és összkerékhajtás is.

Ami a műszaki tartalmat illeti, piactól függetlenül minden változat elöl-hátul független kerékfelfüggesztést kap, a motorkínálat azonban régiónként eltérő, de mindenhol igényes lesz. Európában a 2,4 literes, négyhengeres, 173 lóerős motor lesz az alapgép: ez az erőforrás átlagosan csupán 9,0 liter fogyaszt 100 kilométerenként, és kettős, változó szelepvezérlése van. Aki hathengeres motorra vágyik, annak a Dodge a 2,7 literes gépet kínálja 186 lóerővel és körülbelül tízliteres fogyasztással, illetve ehhez a motorhoz már hatfokozatú automatikus váltó is jár. A legerősebb, 3,5 literes V6-os csak Észak-Amerikában lesz kapható (akár összkerékhajtással is), Európában azonban a kétliteres, 140 lóerős dízelmotor lehet a sláger, amelyhez a széria hatfokozatú manuális váltó helyett hatfokozatú automatikust is rendelhet a vevő.

Mivel a várhatóan értékesíthető darabszámok így kívánják, az értékesítés Észak-Amerikában indul majd meg. Az európai piacokra 2008 közepén érkezik meg az autó.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik