A felmérés szerint a Google keresőmotorja a legnépszerűbb: tíz közül hat keresést ezen keresztül bonyolítottak le a felhasználók augusztusban, összesen pedig 37 milliárd alkalommal vették igénybe az amerikai cég szolgáltatását. A második leggyakrabban használt kereső a Yahoo volt 8,5 milliárdos eredménnyel, a harmadik pedig a Kínában piacvezető Baidu (3,3 milliárd keresés egy hónap alatt).
A kínai cég sikere jól mutatja, hogy a Google nem legyőzhetetlen és egy regionális szolgáltató is “be tud törni az első öt közé úgy, hogy egyetlen, ám hatalmas piacot kontrollál” – mondta Bob Ivins, a comScore vezérigazgatója.
A Baidu ráadásul tovább erősítheti pozícióját, hiszen Kínában várhatóan tovább gyarapodik az internetezők tábora. A negyedik helyen végzett a Microsoft keresője, amelyet 2,2 milliárd alkalommal használtak, az ötödik helyezett dél-koreai NHN keresőmotornak 2 milliárd kérést kellett feldolgoznia.